visa en elektro plug

Hallo ,

Ik ben nog aan het uitzoeken van alles en nog wat voor mijn reis naar India. Ik kom regelmatig op vragen terug waar ik geen antwoord op weet.
Ik woon tegenwoordig in Frankrijk en voor mijn visa moet ik naar NL komen.
Dat kan als alles goed gaat pas begin oktober. Ik heb een vlucht in het oog op 6 december naar Mumbai. Ik lees nu overal op dit forum hoe moeilijk het soms is een visa te krijgen.
Zijn 5 weken dan überhaupt genoeg voor het aanvragen van een visa, wat denken jullie wat zijn jullie ervaringen ?

Ik wil graag 3 maanden blijven reizen in India. Maar het visa is 3 maanden geldig maar vanaf de dag dat het visa in mijn handen is telt de tijd. Kan het visa dus tot op de een laatste dag voor vertrek op de ambassade blijven liggen? Anders wordt de tijd van mijn verblijf in India korter. Ik wou gewoon van 6. dec. tot 6 maart boeken kan dat dan eigenlijk?

Een andere vraag, welke elektro plug zijn gebruikelijk in India voor het opladen van mijn mobieltje en zo?

Ik heb ook een bericht bij Yoga en Spiritualiteit staan want ik zoek een geschikte ashram. Ik weet me ook daar niet goed te helpen onder de honderden ashrams die je kunt vinden op het net.

Ik hoop ik krijg op de een en andere vraag wat respons van jullie.

Hoi hoi,

Ik zie niet in waarom je naar NL zou moeten komen voor je Indiase visum. De Indiase ambassade/visa office in Frankrijk geeft ook gewoon visums af voor Nederlands paspoort, ‘mits je een geldige reden hebt om aldaar en niet in Nederland aan te vragen’. Wonen lijkt me een geldige reden…
Je visum gaat in op datum van afgeven ambassade (paspoort stickeren), wanneer je het daarna afhaalt telt niet. Dus je zou inderdaad een 6 maands visum moeten aanvragen voor jouw geval.

Over doorlooptijd van aanvraag in Frankrijk weten we in dit forum niets. Voor aanvraag in NL (bij BLS): de grootste flessehals is afspraak krijgen, als je dat nu inschiet krijg je 'm pas 3-4 weken later. Daarna, voordat je paspoort terug hebt, zou niet meer dan 2-3 weken moeten duren.

Stopkontakten: gewoon een universele travel adapter meenemen, veelal heb ik daar een stekkerblok waar NL 2-pins gewoon in past maar je hebt bijvoorbeeld ook Engelse 3 x vierkante pin stopkontakten als 't tegenzit.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hi Eric,

Bedankt voor je bericht.
Ik ga dus informeren of ik vanuit Frankrijk een visa kan aanvragen, want alles zoals bankrekening en afschriften enz. heb ik nog in Nederland.
Moet ik voor een 6 maanden visa ook een retourticket aantonen want misschien verander ik onderweg van plan en wil langer of korter blijven. Weet jij dat ook toevallig? :evil:

Hoi maar weer,

Ze vragen om een itinerary (reisplan) niet persé om een ticket. Sterker nog ze raden op de site af om definitieve ticket-boekingen te maken als je nog geen visum hebt. Maar ze vragen, oh ironie, ook om adres van accomodatie en liefst zelfs boekingsvoucher ervan; wat ik dan zelf doe is booking.com gebruiken en een boeking maken die ik even makkelijk weer gratis kan annuleren als het visum toch niet zou komen of als ik toch bij vrienden onderdak krijg…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Blijkbaar is het dan in Brussel toch een stuk gemakkelijker om een visum te krijgen.2 weken terug Visum aangevraagd(moest thuis online een formulier invullen en uitprinten,ook een verklaring afprinten en ondertekenen,dan kopie van je reispas en een kopie van een factuur.)Ik had wel speciale pasfoto’s nodig(5 op 5cm)maar die kan je ter plaatse laten maken voor 8euro.In 15minuten was ik in en uit het Visa Application Centre.
Gisteren heb ik het afgehaald(kreeg vorige week al een mail dat ik het mocht afhalen) en in 5 minuten was ik ook alweer buiten.