Vijf dagen Melbourne - Wat kun je er doen?

Hallo,

Ik reis over een week via Melbourne terug naar Nederland.
Ik blijf 5 dagen in Melbourne en wil graag van mensen weten of ze nog tips hebben over dingen die je hier kunt doen.

Alle tips zijn welkom!

Bedankt,
Ruud

Komt helaas te laat voor jou, maar misschien heeft iemand hier nog wat aan.

De city cirkel tram om de stad te verkennen en anders kun je één dag naar Philip Island, pinguin’s / wildlife kijken, zijn meerdere dagtours die dat doen.

1 like

Ha Mart,

Ik ben nog niet vertrokken richting Melbourne :wink:
Dus bedankt voor je tips!

Mocht je er nog meer hebben, dan zie ik ze graag.

Groeten,
Ruud

Vanuit Melbourne kan je ook naar French Island. Als je van fietsen houdt, is het geweldig om op dit mooie eilandje tussen de koala’s te fietsen. Je kan gewoon op eigen houtje de trein naar Frankston - Stony Point en daar de ferry. Dan kan je ter plaatse fietsen huren (of je huurt ze al op voorhand en neemt ze gewoon mee op de trein/ferry).

De Dandenong regio is ook heel mooi. Kan je mooie wandelingen maken.

Healesville Sanctuary een soort van zoo, maar met de typisch australische dieren. De dieren leven er gelukkig niet in kooien. Je kan er ook de dierenartsen aan het werk zien.

Of je kan met de trein naar Bendigo en van daaruit naar Hanging Rock park.

In Melbourne zelf kan je ook mooi langs de Yarra wandelen. Ook de botanische tuinen zijn heel mooi.
Of met de tram naar St Kilda Beach en het Lunapark.
Er zijn ook interessante musea en zoveel meer.

Melbourne is een geweldige stad, dus je zal je zeker niet vervelen!

1 like

Helemaal geweldig Kiwikoala! :smiley:
Bedankt voor je reactie!

Wij zijn kortgeleden ook in Melbourne geweest en wij hebben de Great Ocean Road gereden. Is prima te doen op één dag. Bij de ‘Twelf Apostels’ hebben we ook een helicoptervlucht gemaakt. Onvergetelijke ervaring. Op mijn facebookpagina heb ik er een fotoalbum van gemaakt.
Veel plezier.

In de dandenong ranges is puffing billy. Een oud stoomlocomotief waarbij je een ritje kunt maken. Alles is op vrijwilligers berust maar zeer goed en leuk. Healesville sanctuary zou ook erg leuk zijn. Wij zijn daar niet geweest.

Wij zijn zeer kort in Melbourne geweest. De melbourne aquarium was leuk. Wij zijn naar melbourne geweest met kinderen, vandaar deze aanbevelingen van ons :wink: