Reisadvies gevraagd voor kleine kinderen

Hoi,
We gaan in december en januari 6 weken naar Australie. We vliegen op Sydney en we hebben een terugvlucht vanuit Melbourne. Voor 5 weken hebben we een camper gehuurd. We reizen met 3 kleine kinderen, 2 kinderen van bijna 4 jaar en 1 kindje van 5 jaar.
Ik ben op zoek naar leuke activiteiten of bezienswaardigheden voor deze leeftijdscategorie. Alvast bedankt!
Groeten Evelyne

1 like

australie is geweldig voor kinderen. Wij hebben vorig jaar een rondreis gemaakt met onze kinderen van toen 2 en 3.
www.meissiesopreis@waarbenjij.nu

Philip island is erg mooi. De pinguin parade is natuurlijk niet te missen. Wilsons promontory is ook prachtig. Bij Melbourne is in de dandenong ranges puffing billy een aanrader. Soms hebben ze daar zelfs thomas de stoomlocomotief. IN jervis bay kan je dolfijnen spotten en in goede seizoen ook walvissen. In Melbourne is het aquarium erg mooi om te bezoeken. In sydney natuurlijk de zoo. Ga daar met de boot naartoe, zie je de brug, het opera house en kom je bij de zoo. Wij hebben in sydney overnacht in emu park, dit ligt zon 60 km van sydney af en ligt precies tussen sydney en de blue mountains in. Vlak bij een treinstation. (de camping dan) Op zondag gingen we dan voor 2,50 met het hele gezin met de trein naar sydney. Sunday family funday kaartje. Je kunt zo ook heel makkelijk naar de blue mountains. Met de camper of met de trein.

1 like

Hallo Edalen
mee eens met de reactie Nyca
maar ook leuk strand en Lunapark in ST Kilda kwartiertje van het centrum van Melbourne
Pinquin parade vind ik tegenvallen , s,avonds pas als het donker is en wel toeristisch, denk erom dat je warme kleding meeneemt als je daar na toe gaat.
ik weet jullie route niet ,ga je B,V ook naar Queensland?
als je vragen hebt mail gewoon

groet
Jaap
PS
in Melbourne het tennis complex ,waar in januari de Australien Open begint ,kwartierje lopen van het centrum

1 like

Hoi Jaap,
Dank je voor je reactie. De tip van Australian Open erg goed! (hoewel ik niet weet of de kinderen dat trekken).
De kerst willen we doorbrengen iets ten Noorden van Sydney. Heb je voor die streek ook goede tips?
Groeten Evelyne

ter info

december is hoog zomer in Australië

http://www.klimaatinfo.nl/australie/cairns.htm

Is de camper met airco?

1 like

Heerlijk!
We hebben een camper met airco en we zullen niet heel veel kilometers gaan vreten. Lekker relaxed, veel BBQ-en, spelen aan het strand, leuke highlights zien. We zullen dus niet naar het hele hete Noorden gaan.
Groeten Evelyne