Vietnamees nieuwjaar advies

Beste mensen,

Vandaag de tickets geboekt voor een reis naar Vietnam van 29-01 tot 18-02 en enorm veel zin in. We reizen van Hanoi naar het zuiden en willen drie of vier maal een binnenlandse vlucht nemen echter loop ik tegen twee zaken aan.
Grove route:
Route: Hanoi - Halong bay - sapa of mai chau 7 dgn
Vlucht naar Danang Hoi an 4 dgn
Vlucht of trein naar Ho chi minh
Ho chi minh - mekong - eindigen phu quoc - vlucht naar Ho chi minh en naar huis

Twee vragen die ik hoop beantwoord te krijgen:

1. Het blijkt Vietnamees nieuwjaar te zijn moeten we dan op voorhand ergens rekening mee houden? Iemand ervaring mee?
  2. De vluchten heb ik voordelig gevonden via Vietnam airlines echter pakt de website onze telefoon gegevens niet terwijl ik country code correct heb ingevuld, maar dan loop ik vast. Is iemand daarmee bekend die me advies kan geven? Heb van alles geprobeerd, of het erop wagen en in Vietnam kijken?

Groetjes Dorien

Hallo Dorien,

Ik heb zojuist op de site van VA alles ingevult met fictief paspoortnummer, namen en telefoonnummer.
Kon door naar het volgende scherm.

Bij het telefoonnummer heb ik wel de “0” van 06 weggelaten, misschien dat dit een idee is wanneer je die wel hebt ingevuld?

TET
Is 1 van de drukste periode voor wat betreft het reizen in Viet Nam zelf.
Kan dus voorkomen dat je niet die trein of bus kan nemen die je wilt.
Dus sommige zaken vooraf boeken kan helpen.

Ook de prijzen in de horeca zijn hoger.
Markten en vele winkels zullen gesloten zijn.
Ook zullen er diverse restaurants ook sluiten.
Aanbod van excursies is ook wat minder en de prijzen soms wat hoger dan normaal.

In de steden zoals Hanoi en Saigon is er wel vertier op straat door de bloemenmarkten.
Ook zul je draken dansen zien.

Maar wanneer je een goed schema hebt en rond TET bijv. je strand hebt gepland ondervind je er weinig hinder van.

TET is zeker geen reden om niet naar Viet Nam te gaan, maar je wel wat rekening houden dat sommige zaken even net even anders zijn dan normaal.

Gr.
Ton.

Beste ton,

Ik ga het even opnieuw proberen. We zitten rond de feestdagen in hoi an.