Hallo
Ik ben van plan om naarvietnam te gaan van januari 2011 tot ongeveer 17 februari, daar de tet feesten vallen op 3 februari,
Is mijn vraag nu
ga je daar veel last van hebben, en moet ge dan ter plaatse blijven of kun je nog verder reizen dan en hotels boeken of zo
dank u
Hallo José,
Het ligt er natuurlijk aan wat je als last ervaart.
Een groot deel van de winkels en markten zijn gesloten, maar daar staat tegenover dat de straten prachtig versiert zijn met bloemen, decoraties , lampjes enz.
Het openbare vervoer en de touristische sector draaien gewoon door.
Een nadeel is dat het vinden van een kamer ter plekke, in die periode, wel lastiger is en de prijzen hoger liggen. Ook binnenlandse vluchten daar regelen is moeilijker.
Persoonlijk zou ik zeker het verblijf vanuit Nederland veiligstellen en ook een eventuele binnenlandse vlucht.
gr
Ton.
Ik sluit me bij Ton aan!
In het algemeen kun je met name de plekken aan het strand beter vermijden… ontzettend druk, alle hotels zijn vol en prijzen zijn hoger. Een guesthouse is nog wel te vinden, maar dan moet je niet kieskeurig zijn.
Vervoer kan moeilijkheden geven. Met name de treinen, vluchten zijn in die periode volgeboekt en ook veel bussen. Er vind namelijk een volksverhuizing plaats. Drukte op de weg en vertraging is dan ook aan de orde in deze periode.
Reis je in deze periode in Vietnam, heb dan met name geduld en tijd om evt. vertragingen op te kunnen vangen.
Wel mooi om te zien hoe de Vietnamezen oud en nieuw vieren. Hele families die op straat in de nacht lekker zitten te smullen van een nieuwjaars diner. Vietnam bruist in de avond, maar overdag kan het stil zijn in de straten. Het is een echt familie aangelegenheid.
Goede vraag, ik aarzelde ook om in deze periode te gaan, maar ik zie het nu juist als een kans, in plaats van een mogelijk probleem. Fantastisch om een land , met zijn mensen op zo’n piek moment mee te kunnen maken. Ik neem daar de eventuele reis problemen graag voor gegeven aan… dat is pas echt reizen. er vol in.
Veel plezier, ik heb mede dankzij jouw vraag en de antwoorden mijn knoop doorgehakt. (het zal wel behelpen worden, maar son what… we zijn er op voorbereid, het kan dus nooit tegen vallen. Reizen gaan vaak mis , vanwege(te) hoog gespannen verwachtingen.
Groet, clemens