Vietnam in Januari

Hallo,
Ik ga van 5 Januari t/m 27 januari met een vriendin door vietnam trekken.
Er staat op alle sites beschreven dat dit een drukke periode is omdat het voor TET is. Is het verstandig om onze treinticktets en hotels nu al te boeken en vast te leggen of kan dit ook gewoon in Vietnam in Januari?
Ik hoop dat er iemand is die mij hier meer informatie over kan geven!:chin:
Groetjes Jetske

Hallo Jetske,

Je hebt gelijk dat jouw periode druk is; ik zit er dan ook ( maar dat is natuurlijk geen indicatie)
Dit komt omdat het hoogseizoen is in Vietnam in eind december i t/m maart/april.
TET is in 2011 op 3 februari en komt er dan noch bij; maar daar zul bijna geen hinder/vreugde van ondervinden. Je zal wel zien dat ze de straten beginnen te versieren ed. Misschien dat ook de eerste familieleden van overzee zullen arriveren de laatste dagen dat je er bent.

Gezien je vraag concludeer ik eruit dat je geen vaste planning hebt en “backpackt”.
Dus wanneer je geen voorkeur hebt voor een bepaald hotel en niet afhankelijk bent van een vast schema, en kunt gaan wanneer je wilt en eventueel een dag later, zou ik niets van tevoren boeken, wanneer dat in je planning zat.
Er is altijd wel iets te vinden.

Vanaf 3 sterren wordt het wel wat moeilijker om ter plekke iets te vinden op bepaalde favoriete plekken omdat die hotels veelal gebruikt worden door touroperators. Maar daar is ook altijd wat vinden wanneer je flexibel bent.

Gezien je maar 3 weken gaat en misschien van zuid naar noord gaat of omgekeerd zul je toch veel in de trein zitten en zonder te vliegen maar 1 a 2 nachten per lokatie hebben.
Het verkeer gaat daar niet zo snel.
Wanneer je besluit toch enkele binnenlandse vluchten te nemen zou ik toch voorzichtig denken aan reserveren.

gr
Ton.

Dank je voor je bericht. Ik zal de binnelandse vlucht sowieso boeken en misschien al de eerste 2 treinreizen. Qua hostels en hotels zal ik ter plekken kijken.
Veel plezier in vietnam!

1 like