Momenteel woon ik tijdelijk in Maleisië en ik wil ontzettend graag op vakantie naar Vietnam (samen met mijn vriend). Ik ben dus van plan om een retourticket vanaf Kuala Lumpur naar Vietnam te boeken. Ik heb twee vragen aan jullie.
Ik was van plan om van 11 tot 25 februari te gaan (ongeveer), maar toen las ik over het TET (Nieuwjaar) en dat sommige mensen/organisaties zelfs afraden om Vietnam in die periode te bezoeken. Hebben jullie hier ervaring mee? Is het reizen in februari tijdens TET goed te doen of zouden jullie ook voor een andere periode kiezen? Ik zou namelijk ook eind november kunnen gaan, maar februari kwam eigenlijk net wat beter uit voor onze eigen planning.
Ongeacht de periode zullen we ongeveer 15 dagen gaan. Omdat we financieel niet erg breed zitten, zijn we op zoek naar de goedkoopste tickets en dan komen we op een retour KL - Da Nang. Ik had zelf in gedachten om in Hoi An te verblijven en op ons gemak die omgeving te verkennen, en in die twee weken ook naar Hanoi te reizen voor een aantal nachten om daar in ieder geval Halong Bay te kunnen bezoeken. Denken jullie dat het goed te doen is om ergens in die twee weken heen en weer te reizen naar Hanoi vanaf Hoi An/Da Nang (ik had zelf de nachttrein in gedachten)?
Onze interesse ligt voornamelijk bij natuur. We willen niet echt backpacken en elke 2/3 dagen verder reizen, we verblijven liever wat langer op één plek om daar rustig de omgeving te verkennen (in dit geval dus Hoi An en Hanoi). De tickets naar HCMC zijn trouwens dezelfde prijs, maar ik wil zo graag naar Halong Bay dat vliegen op Da Nang mij de beste optie leek en daarmee dus het zuiden van Vietnam over te slaan.
Ik denk dat je wel weet dat TET een echt familie feest is in Viet Nam.
Betekend ook dat mensen dus gaan reizen naar hun ouders wanneer ze niet wonen in de nabije omgeving.
Bijv. mensen van Hanoi gaan Saigon, of omgekeerd , of naar de dorpen waar de ouders wonen.
ook vanuit het buitenland komen er vele Vietnamezen om dit feest samen met hun familie te vieren.
Dit betekend een aanslag op de totale vervoerscapaciteit van het land en ook op het huisvesten van de buitenlandse Vietnamezen in hotels.
Grotere vraag genereert dus een hogere prijs, dus daarom is het een dure periode om in Viet nam te verblijven, rond TET.
De markten die zijn gesloten voor enkele dagen.
toerisme draait wel gewoon door en je hebt in allerlei plaatsten wel mooi versierde straten, festiviteiten met drakendansen, bloemenmarkten enz.
Maar je kan natuurlijk ook bedenken dat de buitenlandse Vietnamezen ook naar Halong gaan, dus meer vraag , dus hogere prijzen.
Nu dit even geschreven te hebben en je post gelezen te hebben is het misschien raadzaam om deze periode wat te mijden.
Denk dan aan 1 week na TET.
Dan heb je het voordeel dat alles weer wat normaal is, dus lagere prijzen en misschien ook niet on belangrijk dat in Hoi An omgeving het weer ook beter is.
Voor wat je voor ogen hebt is de 15 dagen zeker voldoende; denk dat je tijd over houd wanneer je Hoi An en omgeving + Hanoi + Halong.
Die tijd zou je kunnen steken in nationale parken.
Waarschijnlijk heb je al vele rijstvelden gezien in Maleisië, dus dan denk ik dat Phong Nha park , met grotten , iets zou kunnen zijn voor jullie?
Denk er eens over na wat ik geschreven hen en misschien andere mensen die je post ook beantwoorden.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord! In ieder geval goed om te weten dat twee weken voldoende zal zijn! Wat betreft de periode ga ik nog even op zoek naar tickets voor eind februari. We zijn allebei nog nooit in Vietnam geweest, dus ik denk dat het wel handig is om in een wat rustigere periode te gaan.