vietnam via BBI reizen

Is er iemand met BBI naar Vietnam geweest en hoe was dat?

Groetjes Anita

Hoi Anita,
Ben nog niet geweest, maar wel van plan binnenkort! (maart)

Hallo Anita en Sanob,

Ik heb geen ervaring met deze maatschappij, maar heb wel even naar het schema en de prijzen gekeken voor de aanvullende excursies.

Ik zag dat je op dag 3 moet kiezen tussen de tunnels en een city tour.
Zou altijd de city tour achterwege laten; deze kan je zelf doen en wel binnen een uur of 4 max.
Entree moet je gaan zitten op 3 usd pp voor alles.
wel zou ik een gids nemen voor het reunifacation palace , kost je een dollar of 2 voor je groep.
Voor het wat museum is geen gids nodig ( is op 5 minuten lopen van het palace ).

Stel je neemt van jullie Hotel ( Shaphire ) een taxi ( 3 usd ) naar Continental hotel ( dus bij het opera house ) dan loop je langs alle bezienswaardigheden binnen een uur ( met bezoek ongeveer 3 uur afhankelijk natuurlijk hoelang je er verblijft ).
Je betaald aan entree hooguit 3 usd pp + 3 usd voor een gids ( palace ).
Kom je op een bedrag van 10 usd voor 2 personen ipv 45/50 usd.

Ik weet niet wanneer je land maar zou een idee kunnen zijn voor dag 2, of voor de middag op dag 3.

Halve dag Cu Chi op dag 3 a 25 euro is behoorlijk ( ook met lunch ).
Je kan dit met enkele dollars meer helemaal prive doen en dus niet met een groep.
Houd er rekening mee dat de prijzen BBi in euros zijn en niet in dollars.
Prive naar Cu chi kost je 80 usd voor 2 personen + lunch is ongeveer 60 euro, dus 5 euro meer pp.
Cu Chi bij een groep aansluiten kan al vanaf 8 usd zonder lunch.

Ik ben vooral goed geïnformeerd over Saigon en de Delta tot en met Hue voor wat betreft de prijzen.
Voor verder noordelijk moet ik het via mijn contacten in Viet Nam doen .

Ik wil BBI niet afvallen, maar dit is bijna bij alle reisorganisaties het geval.
De prijzen van facultatieve excursies zijn wat hoog.
Maar voel je hier comfortabel bij , dan gewoon boeken.

Hetzelfde geld natuurlijk voor alle facultatieve excursies op andere lokaties.

Ben heel benieuwd naar jouw ervaring in maart Sanob.

gr.
Ton.