Ho Chi Minh

Volop aan het plannen voor het prachtige Vietnam in september.
Hebben al uitgemaakt dat we het meeste daar gaan regelen, maar zouden toch graag de eerste 3 dagen al een beetje willen organiseren. We landen in Ho Chi Minh. Dus na het vele surfen zijn we op Tiger tours uitgekomen en zij geven een leuke “twilight tour”, ze rijden je rond in de stad met enkele eetstops, positieve reacties op Tripadvisor. Dus deze heb ik al geboekt voor vlak na onze aankomst. Nu geven zij ook georganiseerde trips naar Mekong delta en Cu Chi tunnels dus we hebben hiernaar geinformeerd en zouden dag 2 Mekong willen doen en dag erna de tunnels. Mooi programma, maar identiek hetzelfde als 100 anderen, maar qua prijs de voordeligste(85$ p/p). Maar nu komt de vraag, na op de website van de Sinh tourist geweest te zijn, verbaasd over het o zo grote prijsverschil! Komt dit dan alleen door de privé chauffeur of is de service van die kleine reisbureautjes zo veel beter? Ben nu aan het twijfelen om bij Sinh tourist te boeken, alhoewel Mr. Tran me al zo goed geholpen heeft. Nog een vraag ivm treintickets, wat is nu de beste manier om die te boeken? Via seat.61 is er een link naar iets vrij nieuws, namelijk Bao Lau. Iemand ervaring mee?
Alvast bedankt! Vriendelijke groeten, Petra

Hallo Petra,

Altijd slim om zeker voor de eerste dag al wat te hebben geregeld.
Je kan dan daar de boekingen doen.

De eettour met Tiger is een leuk uitje om wat van de Vietnamese keuken te proeven.

Prijzen

Het prijsverschil zit hem veelal in het gebodene, soort lunch ( gerechten en restaurant) ed.

Ik denk dat je het prijsverschil tussen Sih en tiger bedoeld voor de tunnels?
De tour naar de tunnels is bij Tiger incl. de Cao Dai tempel en de Ba Den pagode.
Bij Sinh ga je naar de Cao Dai en de tunnels en misschien is de lunch misschien wat soberder en bij een simpeler restaurant.

Natuurlijk speelt mee dat prive trips duurder zijn dan groepsexcursies, maar dat kleine bureautjes een betere service bieden is niet de oorzaak.

Voor de door jouw genoemde trips, zou ik zeker die naar de tunnels een prive trip overwegen wanneer je ook de Cao Dai erbij wilt.
Stel je bent de mis na een half uur beu ( wat ik dus was ), kan je wel gaan.
Met een groep moet je rekening houden met anderen, die het helemaal geweldig vinden en willen blijven.

Bao Lau.
Ik heb met dit reisbureau geen ervaring, maar deze verkopen treintickets voor de spoorwegen.
Dus hebben niets met het vervoer te maken; zou gewoon prijzen vergelijken en de goedkoopste kopen.

Gr.
Ton.

Dag Ton, hartelijk dank voor de informatie!
Al veel opgestoken door uw vele antwoorden op Wereldwijzer!
We gaan de Tiger tours toch maar nemen, zij kunnen ook treintickets boeken, maar komt 10% bij. Is dit te veel? Weet niet wat de prijs is voor soft sleeper van HCMC naar Da Nang? Petra

Hallo Petra,

Fijn dat onze site je heeft kunnen helpen.
Denk dat de commissie van Tiger zo rond de 6 USD pp zal bestaan, weet ook meteen de prijs van het ticket met een soft bed is :-).

Houdt er wel rekening mee dat de reis wel zo’n 17 uur; is wel een lange zit hoor.

gr.
Ton.

Wij zijn naar Cu Chi en Cai Dao met TNK travel gegaan (http://www.tnktravelvietnam.com/)
deze voeren de reizen ook zelf uit. Verblijf in Cai Dao was denk ik iets van een uur.
Nadeel van de excursie vonden wij dat de plaatsen in de bus vrij krap waren. De bus was nagenoeg vol, dus de groep was ook vrij groot.

Veel plezier, Frans