Vietnam: rondreis augustus 2017: strand -duiken-klimaat

Beste,

we gaan van 12 tot 31 augustus een rondreis maken in Vietnam van Ho Chi naar Hanoi.

Waar kunnen we beste overwegen om een paar dagen strand te doen? Waar is dan de kans op beste zonnige weer en welk strand is mooi?
Is het daar ook ergens geschikt om mooie diepzeeduiken te doen?
Wat is er zoal onder water te zien?

Hoe moeten we ons het klimaat van zuid naar noord voorstellen?

Ik weet ook niet of we HAlong Bay nu met 1 of 2 overnachtingen zouden doen. Ik lees wisselende commentaren.

Zijn er plaatsen die absoluut niet mogen ontbreken- we reizen met twee tieners van 13jaar en 12 jaar.

Graag ervaringen van jullie en tips

Hallo Tamara,

Jullie hebben een leuke bestemming gekozen, Viet Nam is een prachtig land.

Over het weer kan ik natuurlijk niets zinnigs zeggen want dat weet niemand.

Maar je hebt overal fijne temperaturen en wat meer akns op regen dan in Januari bijv. in het zuiden.
In centraal en noord Viet Nam is het afwachten maar vergelijkbaar met de regen kans als in Nederland in de zomer.
Dus geen zorgen maken over weer.

Voor Halong zou ik echt maar 1 dag + overnachting uittrekken gezien de tijd die je hebt.
Misschien is 1 dagtrip al voldoende, maar dat vergt wel reisduur en dat met kinderen misschien niet zo’n goed idee.

Omdat je maar, misschien, 19 dagen effectief hebt, zou er ook gevlogen moeten worden?

Met dit in het achterhoofd ontkom je er niet aan om toch wat te skippen en de wat meer touristische route te volgen.

Idee

Aankomst Saigon, citytrip, overnachten.
Naar mekong Delta en overnachten op een een eiland in Cai Be bij een homestay ( mini hotel ).
Naar Saigon, overnachten en dan naar Nha Trang ( vliegen ); voor de kinderen is Vin Pearl wel leuk denk ik ( je hoeft niet dit hotel te pakken, maar je kan dit gewoon als dagtrip doen ( scheelt in de kosten).

Duiken je je daar ook maar heb daar geen ervaring mee.
Dan door naar Hoi An.

Kan over de weg, is 8 uur, maar misschien een tussenstop in Quy Nonh en dan daar overnachten en dan weer verder.
Onder weg misschien My Lai?

Hoi An heeft mooi strand, duiken kan ook en normaal gesproken goed weer in augustus.
Vliegen op Hanoi en dan misschien naar Tam Coc met overnachting wanneer er nog tijd in het schema is.

Je kan vandaar ook naar Halong of terug naar Hanoi ( overnachten ) en dan naar Halong of ander gebied in die regio ( Bay to Long bijv. )

Ook kan je in Halong en dan niet op een boot maar een hotel nemen op bijv. Cat Ba of een andere regio voor nog een laatste dag strand?

Over het duiken kan ik je echt niet helpen, maar tussen duiken kan je er wel en wat je ziet en wil zien is misschien een verschil.

Waarschijnlijk heb je al tickets gekocht, anders zou ik ook Phu Quoc meegenomen hebben wanneer je in Hanoi gestart was en vanuit Saigon vertrekt.

Bedankt voor je vraag en ik hoop dat ik wat verder heb kunnen helpen.

Gr.
Ton.

Ps.

Iemand nog meer ideeen?