Vietnam oorlog

Hallo Allemaal,

Ik ga volgende week naar vietnam, en ik zou graag willen weten hoe de bevolking daar omgaat met herrinneringen aan de oorlog. bijvoorbeeld worden leger/camouflage-broeken geaccepteerd?

Ik ben alweer een maandje geleden in Ho Chi Minh City geweest en ik zag daar vrij veel locals en ook toeristen in legerbroeken en shorts. Ook op de lokale markt werd deze kleding vrij veel verkocht.

Het is, denk ik, dus niet zo’n probleem…

1 like

Hallo Jelte,

Ik ben al wat jaren aktief op dit forum, maar dit is wel de meest vreemde vraag, vooral het 2e gedeelte dan.

Neem aan dat je op vakantie gaat en niet als een soort Rambo gaat rondlopen?
Sorry, maar zo komt de vraag over.

Maar nu even serieus.

De mensen in Viet Nam kijken vooral vooruit en eren, en hebben respect voor de gevallenen en de mensen die het overleefd hebben.
Ik denk dat menig nederlander hier een voorbeeld aan kan nemen; vooral op het vooruit kijken.

Maar van rancune is geen sprake en blijven gewoon respect tonen tov. Amerikanen en fransen.
Je moet dus niet in My Lai de daden van de amreikanen daar gaan goedpraten, ik denk dat je dan grote problemen gaat ondervinden; neem aan dat je dat niet bedoelt.

maar voor wat de kleding betreft maakt het niet uit.
Ze rijden zelfs met helmpjes die lijken op de amerikaanse helmen incl. camouflage .
Ook kan je militaire kleding overal kopen en laten makenals je dat wilt.

gr.
ton.

Beste ton,

Natuurlijk ga ik niet als een soort Rambo rondlopen, alleen vroeg ik mij af hoe de bevolking omgaat met de oorlog. Ik zou me best voor kunnen stellen dat het door de bevolking niet getollereert word als ik m’n camouflage afritsbroek (heerlijk voor tochten door de natuur) meeneem.

Hardstikke bedankt voor je duidelijke reactie!

Gr. Jelte