2 vrienden zijn voor een jaar Asië aan het bereizen. In maart/april zou ik voor een 3 à 4 weken meetrekken. Over Vietnam vindt ik veel informatie, terwijl ik over de Filipijnen maar weinig info vindt.
Ik ben aan het twijfelen geslagen, omdat ik over Vietnam overwegend negatieve feedback gelezen heb en over de Filipijnen enkel positieve Feedback.
Wat zijn jullie meningen / ervaringen. Volgende week boek ik sowiezo een vlucht.
Stijn waarom ga je niet gewoon naar alle 2 de landen toe, dan pas kan je goed beoordelen welk land je voorkeur heeft, op ervaringen van anderen af gaan is lastig. Dan zou ik eerst 2 weken naar Filippijnen gaan ,omdat KLM dagelijks een rechtstreekse vlucht naar de Filippijnese hoodstad Manila heeft, en daarna 2 weken Vietnam, De budged airlines Cubupacific heeft rechtstreekse vluchten van Manila naar Hochiminhcity (Saigon) en het is maar ongeveer 2 uurtjes vliegen . www.cebupacificair.com Filippijnen zijn mijn favorite land in azie ,maar in Vietnam ben ik nooit geweest, dus ik kan er niets over zeggen.
Heb ik ook al aan gedacht! Maar zijn de Filipijnen te doen in 2 weken tijd? Ik wil echt wel mijn tijd nemen om het land in alle geuren en kleuren tot mij te nemen. Je hebt dus al verschillende landen in Azië bezocht?
Wat is je het meest bijgebleven over de Filipijnen? Mocht je interessante tips hebben, laat het me weten aub.
Mijn beslissing is zowel al genomen. Het zal de Filipijnen worden met misschien een stukje Vietnam! :lol:
3 jaar geleden ben ik naar Vietnam geweest en heb daar 4 weken rondgereisd en dat is aan te bevelen! Ik zou zeker geen 2 landen combineren want dan zie je te weinig, dat is net zo iets als wat Amerikanen doen, Europa in een week. Ik ga in september naar de Filipijnen en ook daar trek ik 3 tot 4 weken voor uit. Ik heb veel van de wereld gezien en ook veel landen in Azie bezocht maar Vietnam is absoluut een aanrader!!! Geweldig interessante geschiedenis, heerlijk eten, vriendelijke mensen (wel opdringerig maar waar niet in Azie), prachtig landschap (vooral het noorden met Halong Bay en Sapa), goed te backpacken, makkelijk te bereizen. Het is dat ik nog veel meer wil zien anders zou ik zeker terug gaan naar Vietnam!
Na het voorgaande gelezen te hebben zie je dat meningen nog al verschillen. Wij zijn in beide landen geweest nu. Onze voorkeur van deze twee landen, gaat absoluut naar de filippijnen. Landschap vonden wij veel mooier en de bevolking erg vriendelijk. Dit vonden we in Vietnam stukken minder, bevolking was nog al opdringerig, door steeds om geld te vragen. (money, money). Filippijnen is ons zo bevallen dat we volgend jaar terug gaan, om een ander gedeelte van het land te bekijken.