2 vrienden zijn voor een jaar Asië aan het bereizen. In maart/april zou ik voor een 3 à 4 weken meetrekken. Over Vietnam vindt ik veel informatie, terwijl ik over de Filipijnen maar weinig info vindt.
Ik ben aan het twijfelen geslagen, omdat ik over Vietnam overwegend negatieve feedback gelezen heb en over de Filipijnen enkel positieve Feedback.
Wat zijn jullie meningen / ervaringen. Volgende week boek ik sowiezo een vlucht.
Dank je wel
Stijn
Viet Nam is een prachtig land!
geweldige mensen, heerlijk eten, schitterend landschap… voor mij onvergetelijk! “Toi yeu Viet Nam” :biggrin:
Neem voor meer info/ideeen/foto’s gerust eens een kijkje op mijn reislog…
en misschien vind je dit ook wel gaaf om te doen (samen met je vrienden)!?
Over de Filipijnen kan ik helaas (nog) niets zeggen… dit land staat nu bovenaan mijn lijstje en op mijn volgende reis ga ik hier zeker ook naar toe!
wat ik je nog wil zeggen/aanraden: als je voor Viet Nam kiest, neem dan de tijd om het land te ontdekken… ga van de gebaande paden af en geniet van het echte leven, zonder hordes toeristen om je heen! Dan ervaar je pas echt 'the real 'Nam! Geniet er van! :chin:
Succes met de voorbereidingen en alvast veel plezier!
Groetjes :wereld:
de filipijnen kan ik je ook (nog) niets over vertellen.
over vietnam wel, maar helaas ben ik ook ziet zo positief over de vietnamezen over vietnam wel. en in de niet toeristische gebieden heb ik betere ervaringen met vietnamezen dan in de toeristische gebieden.
ik zou dus voor de filipijnen gaan na alles wat ik daarover heb gelezen.
Prachtige reisblog met zeer mooie foto’s. Rondtrekken met de easyriders lijkt me inderdaad de beste manier om op de minder toeristische plaatsen te geraken. Ikzelf ben ook niet echt aangetrokken om tussen de vele toeristen te vertoeven.
Het is altijd super om de cultuur, de mensen, de gewoonten en de warmte van het land te ervaren. Dit kan niet in toeristische gebieden.
je hebt blijkbaar al heel wat landen bezocht in Azië. Welk land heeft het meeste indruk op je nagelaten? En waarom?
Stijn
At this moment is the good time to go Vietnam.Why?
They are celebrating Tet holiday (Lunar new year) - the biggest holiday in Vietnam. You can choose South or North or Middle of Vietnam for travel or travel through by. In the North now is the winter, a little bit cold but at this moment there are alot of festivals celebrating cross the North. There’s much more interesting when you go cross to Middle and South, alot of different you could find out yourself.
Success!:wereld:
@Stijn: dankje! leuk om ook na mijn reis nog positieve reacties te krijgen!
De Easyriders zijn inderdaad een fantastische manier om het land te ontdekken, kan het dan ook iedereen aanraden!
Ik heb ondertussen een aantal landen in zuidoost Azië bezocht inderdaad… en ik denk toch wel dat Viet Nam het land is wat mijn hart heeft gestolen! Wil er graag wéér heen! Eigenlijk om de dingen die jij zelf al opnoemt… die hebben bij mij een goede en overgetelijke indruk achtergelaten. Kan niet anders zeggen.
Ook Thailand is een fijn land, zo gemoedelijk, makkelijk te bereizen, heerlijk eten, lieve mensen… helaas op veel plekken wel heel toeristisch.
Maleisië heb ik ook zeer positief ervaren… afwisselend landschap, wéér dat lekkere eten, interessante mix van culturen, veel natuur en… stukken minder toeristisch.
Daarnaast ben ik ook in Laos en Cambodja geweest, alleen wel wat korter dan de vorige landen. Kan ik (nog) geen goed/duidelijk oordeel over geven eigenlijk… maar wat ik gezien heb daar waren vooral de grote/bekende trekpleisters. Allemaal prachtig en erg indrukwekkend, ook veel local contact gehad hier… kan dus wel zeggen dat de mensen hier zeer soms wat gesloten zijn, maar vriendelijk en behulpzaam. :chin:
Zo, misschien lijkt het nu allemaal 1 pot nat over deze landen… dat is niet mijn bedoeling. De juiste woorden vinden voor wat je vindt en voelt van deze landen is soms ook niet altijd even gemakkelijk. Hopelijk kan je zo wel een beetje een idee vormen… en voor je zien hoe ik het heb ervaren.
Succes met de voorbereidingen en ik hoop dat je net zo’n ervaring ondergaat als ik heb gehad!!
Groetjes :wereld: