Hoi,
Eind juni gaan we voor een 3 weekse rondreis naar Vietnam. We beginnen in Saigon en gaan dan via Dalat - Buon Ma Thout - Hoi An naar Hue vandaar met een binnenlandse vlucht naar Hanoi en dan naar Sapa en Halong Bay. Kan iemand me vertellen waar ik rekening mee moet houden qua weersomstandigheden? we reizen met een auto met chauffeur en een gids.
Alle tips zijn welkom.
Thx, Harold
Hoi Harold,
Drie jaar geleden ben ik ook in die tijd in Vietnam geweest en ging ook van zuid naar noord. Ik heb geluk gehad en kon de regen net ontvluchten. Heb in de twee maanden dat ik daar was maar zes dagen regen gehad. Je kunt dus aardig (wel erg warm) weer hebben in deze tijd, ook al zit je in het regenseizoen. Maar je weet het maar nooit. Het weer blijft lastig te voorspellen…
In Dalat en Sapa zal het wat kouder zijn (17- 20 graden), dus een wat dikkere trui is daar wel aan te raden.
Verder kom je in deze tijd geen tyfoons tegen.
Alvast veel plezier gewenst!
Groetjes, Anne
Anne,
je zegt “slechts” 6 dagen regen te hebben gehad. Bedoel je dan de hele dag of een bui aan het einde van de dag. Want dat is wat men tegen mij heeft gezged, aan het einde van de dag een onweersbui en een bui regen en daarna weer droog en zon.
verder dank voor de tip om een warme trui mee te nemen daar hadden we nooit aan gedacht.
groet, Harold
Inderdaad, een flinke bui tussendoor (maar ook weleens buien verspreid over de gehele dag). Het weer blijft lastig te voorspellen, maar ik denk wel dat je ervan uit kunt gaan dat je met buien te maken krijgt en niet de hele dag regen hoeft te verwachten.
Ik kan me voorstellen dat je verwacht dat je in Vietnam geen warme trui (of wat dikkere trui) nodig hebt ;), maar in de bergen is het toch een stuk kouder.
Nogmaals veel plezier gewenst!
Groetjes, Anne
1 like