Vietnam-Cambodja-Thailand Mei-2011

Hallo allemaal, :dag:

In mei van dit jaar gaan ik en mijn vriend de 22 daagse reis vietnam, cambodja, thailand maken.
Dit is een georganiseerde reis, en er staat dus al een hoop vast.
Nu zou ik graag van de reizigers die al in deze landen geweest zijn horen wat de do’s en don’ts zijn in deze landen. Wat “moet” ik zien, wat kan ik beter laten. Wat hebben jullie als niet prettig ervaren in deze landen en wat juist wel?

In deze periode is er ook nog eens wat kans op regen, dus wat adviseren jullie qua kleding.

Als jullie meer over de reis willen weten, dan kan ik jullie het reisschema wel even laten zien. Maar heb nu niet zoveel tijd, maar kom later vanavond wel even terug om verder te reageren.

Alvast bedankt voor jullie tijd! :zon02:

Groetjes,
cvdh84

Goed idee om je reisschema te laten zien, dan weten waar je in de buurt zit! :)) en krijg je gerichte tips en dont s

Bedankt voor je snelle reactie. Hierbij het reisschema:

Vietnam
dag 1 tm 4 Ho Chi Minh City
dag 5 en 5 Phan Thiet
dag 7 en 8 Nha Trang
dag 9 Saigon
dag 10 Can Tho
dag 11 Chau Doc
cambodja
dag 12 en 13 Phnom Penh
dag 14 tm 17 Siem Reap
Thailand
dag 18 Bangkok
dag 19 tm 21 Hua HIn / Cha-am

Groetjes,
cvdh84

Ik begrijp dat je georganiseerd reist, dus zul je in cambodja naar the killing fields gaan en angor wat. Dat zijn de highlights in die steden.
In bangkok ( als je vrije tijd hebt) is een echte do; de fietstocht georganiseerd door de nederlander, zoek ik ff op, of weet iemand hier zn website??

Ook zul je echt naar koh san road moeten gaan natuurlijk :wink: .

Lastig om je tips te geven eigenlijk, want je zult veel georganiseerd zien. Als me iets te binnen schiet laat ik t weten.

Hoi cvdh84,

In mei zal het wel meevallen met de regen in Vietnam. Je kunt gewoon zomerkleding meenemen en een dikker vestje voor als je in de berggebieden bent. Maar aan je reisschema te zien, gaan jullie niet naar DaLat en Sapa. Dat scheelt misschien wel een vestje :wink:

Jullie gaan naar de Mekong Delta. Daar heb ik het als bijzonder ervaren om veel per boot te reizen. Helemaal ook niet erg om dit georganiseerd te doen.

Hoop dat jullie nog leuke tips zullen krijgen!

Groetjes, Anne

Hoe hebben de mensen die naar Vietnam zijn geweest hun visum geregeld. Wij willen via Bangkok naar Hanoi vliegen, echter zijn wij niet lang genoeg in Bangkok (alleen een paar uur) om daar een visum te regelen. Nou zijn er drie opties en wil ik graag weten welke het goedkoopste/handigste/betrouwbaarste is.

optie 1: ambassade in Nederland. Weinig info op de site te vinden, alleen smoezelig documentje dat je moet invullen. Verder ook weinig goede verhalen over gehoord.

optie 2: via https://www.visa-vietnam.org/

optie 3: via een vietnamees reisbureautje die ook zo’n formulier als bij optie 2 regelt?
grts:Jasper

erg betrouwbaar! Mijn vriendin heeft er gebruik van gemaakt, tien minuutjes op t vliegveld in hanoi voor ophalen

Bedankt voor de reacties. Ik zal de tips aan mijn lijstje toevoegen.

Wij wonen vlakbij den haag en zullen bij de ambassade onze visums regelen, of anders inderdaad online. Hoor ik ook goede verhalen over…

azieazie, bedankt voor je goede reacties. Het is inderdaad veel georganiseerd. In thailand hebben we wel een aantal dagen echt bij dat hotel in Hua hin dat we echt iets zelf kunnen ondernemen. Verder zitten we echt wel aan een reisschema vast inderdaad.

Andere wellicht hier aanwezig die via een organisatie een georganiseerd reis gemaakt hebben? Wat is jullie opgevallen? Elke groep is natuurlijk anders, maar vraag mij gewoon een beetje af hoe zo’n groepsreis georganiseerd wordt en ik weiger de reisleider te bekijken aangezien daar redelijke slechte forum verhalen over zijn helaas…

Wij hebben het visum in den Haag opgehaald, je kunt er op wachten,stelt niets voor. Visum voor Cambodja aan in 10 minuten aan de grens geregeld.