Vier weken Indonesië. Wat te doen?

Mijn vriendin en ik willen in juni dit jaar voor 4 weken naar Indonesië. We twijfelen nog een beetje over de exacte reis. Ik hoop dat mensen met ervaring een beetje willen helpen adviseren. :smile:

We houden van een combi natuur, cultuur en relaxen. Het moet natuurlijk niet ontoegankelijk zijn voor toeristen (geen slaapplekken, mensen die geen Engels spreken, gevaarlijke groeperingen die zich willen afscheiden), maar we houden ook totaal niet van volgepakte stranden met alleen maar buitenlandse toeristen. Daarvoor zouden we gewoon naar een Spaans strand kunnen gaan.

We hadden vooraf Java, Bali, Lombok en de Gili’s in gedachten, maar ik begon te twijfelen toen ik hoorde over de kleine Soenda eilanden en ook een beetje toen ik hoorde over de natuur op Sumatra.

Dat zijn de twijfels. Wat raden jullie aan? Wat is de meerwaarde van de Soenda eilanden boven Java, of is Java een must? 4 weken is best lang, maar misschien ook best kort… :confused:

Java is 1 van de grote Sunda eilanden .
Als ik hardop mag denken zou ik vanaf **Medan **(Nrd Sumatra)naar Padang (West Sumatra) afzakken.
Ik ben van plan om volgende week vanaf Padang(komende uit Jakarta) naar Medan te gaan.

Na Padang ga je vliegen naar Jakarta .
Van Jakarta ga je richting Oost Indonesia . West Java-Midden Java- Oost Java -Bali-Lombok .
Neem gewoon de afgebakende pad waar vele Nederlanders dat gedaan hebben(zie hun reisverhalen ).

Hallo,

Wij hebben zelf de reis vanaf Medan naar Java en dan naar Bali.
Alleen Medan vonden wij weinig aan en was weinig te doen. Als je een bounty eiland wil zien dan raad ik aan om naar Banda Aceh te gaan en dan naar het eiland Pulau Weh te gaan.
Er zijn daar Nederlanders die een geusthouse en duikschool hebben.

Het is er heerlijk relax en nog niet toeristisch maar wel onwijs mooi.
In java is zeer veel te doen en veel natuur ook. Bali voor het einde om te relaxen.

gr van Moira