Via Via reiscafé in Brazilië

Ik zou de discusie weer eens willen starten over een Via Via reiscafé in Brasil? Zijn er mensen die zich geroepen zouden voelen om een Via Via huis als vertrek-eind-of tussenstation te gebruiken? Eveneens zou ik een slaapgelegenheid voorzien voor groepen of individuele reizigers die een nachtje (of meer) willen overnachten. Ik zie deze Via Via als een plaats waar je
kan eten (wereldkeuken), B&B (C&C in Brasil - Cama&Café), Bibliotheek over reisbestemmingen (voor de Braziliaan en toerist) maar ook als een Info-point voor wie Brazilië wil ontdekken, vanuit ons “basiskamp” heb je onze kontakten in geheel Brazilie ter beschikking en kan je zelf je reis plannen vanuit het Via Via huis. De ideale locatie weet ik nog niet precies, Pernambuco (Olinda/Recife-Antigo) is een mogelijkheid, Rio Grande de Norte (Natal) is eveneens een mogelijkheid, Rio zie ik zelf niet zitten, omdat ik verliefd ben op de Nordéste (Noord-Oosten). Wie heeft er tips? Geef uw mening zodat we weten of het idee slaagkans heeft, misschien zijn er mensen die dit ook wel zien zitten en denken aan een samenwerking? Zou Joker als organisatie gebruik maken van dit Via Via huis? Groepen laten overnachten? Laat uw idee hier achter…

Abraços,
Patrick

Ola Patrick,ik ga normaal gezien in november even terug naar het noordoosten,daarna heb ik op n jaar tijd de ganse kustlijn van Natal tot Sao Luis gezien,de 3 populairste stranden,Jericoacoara,Canoa Quebrada,Pipa ,de steden Natal,Fortaleza,Sao Luis en Salvador,inbegrepen.groetjes

Hoi duboiske,
Ik heb de afgelopen zeven maanden voor een reisorganisatie in Natal gewerkt.
Komende zes ga ik hetzelfde in Porto Seguro doen.
Heb veel contacten.
Laat het me weten indien ik je ergens mee kan helpen.

amai ,que bom,peregrino

Hallo Brasileiros,

In januari gaan we opnieuw naar Brasil, Paraiba, Alagoas en Pernambuco deze keer. We gaan bekijken of de uitgaansbuurt Recife Antigo zou kunnen dienen als thuisbasis voor ons reiscafé. Wonen zullen we mogelijk toch in Pernambuco willen doen, onze familie woont daar en ik heb er echt men hart verloren. Ik hou jullie zeker op de hoogte. Oh ja, we gaan deze keer met een groepje van 6 die 14 dagen met ons meereizen. De overige tijd gaan we op verkenning in Recife Antigo en Olinda, om een mooie locatie te vinden voor ons reiscafé, waar je tevens zal kunnen overnachten en de innerlijke mens sterken met gerechten uit alle windstreken. (zoals het concept van de via via café’s in Belgie). Alleen een goede naam vinden lijkt ons nog moeilijk…

Abraços,
Patrick en Hellen,