Verzekeringvraagje

Eigenlijk vind ik het zo’n vreselijk onderwerp dat ik het niet eens aan wil halen. Maargoed… De tijd dringt,
Op 25 juni ga ik voor een jaar naar zuid america (start Ecuador en eindig in Buenos Aires) daarvoor heb ik een open jaar ticket. Op het moment ben ik woonachtig in een huurhuisje in Beverwijk die ik op ga zeggen per 23 juni. Op 22 juni zal ik mezelf uit laten schrijven omdat ik ook mijn huurhuis op zeg. En omdat ik dacht, dat wanneer iemand zich uit laat schrijven uit het gemeentelijke basis administratie, diegene dan ook zijn zorgverzekering opzegt. Gezien die persoon niet in nederland verblijft.
Mijn situatie zit nu zo:

• Ik had een brief gestuurd naar Agis om mijn zorgverzekering op te zeggen
  • Ondertussen een particuliere verzekering afgesloten bij mondial assistance
  • Afgelopen vrijdag krijg ik bericht van Agis (mijn zorgverzekeraar) dat ik volgens de wet van de zorgverzekeringen deze niet op kan zeggen. Dit kan niet omdat ik de intentie heb om weer terug te komen in Nederland.

Zelf kan ik hier niets over terugvinden. zouden jullie me hiermee verder kunnen helpen. - Heeft Agis gelijk? - Moet ik me evengoed particulier laten bijverzekeren? - Zou ik ook alleen met een particuliere verzekering me voldoende kunnen verzekeren? Ik wacht met smart op jullie reactie. Hoe hebben jullie dit allemaal geregeld!!!
Groetjes Liset