verzekering opzeggen in nederland?

ik ga samen met mijn vriend in november naar australie, met working travel visa, voor een jaar. we willen hier onze vgz verzekering opzeggen, omdat we dan per maand veel goedkoper uit zijn. volgen vgz kun je alleen opzeggen als je een vast adres hebt in australie. dat hebben we dus niet, maar ik heb gehoord dat je gewoon een adres van een hostel kunt opgeven. wie heeft hier evaring mee en kan mij tips geven:zon:

groetjes melanie

Hallo,

Zover ik het weet is het alleen mogelijk om je verzekering op te zeggen als je je uitschrijft uit de Gemeentelijke Basisadminstratie.

Wij zijn zelf aan het rondreizen hebben nu ook een working Visa voor 1 jaar en wij hebben een speciale backpackersverzekering bij Joho.

Wij hebben ons toen uitgeschreven en zijn met dat bewijs naar de verzekering gegaan en die hebben toen onze verzekering gestopt en het restand geld terug betaald.

gr van Moira

zolang je nederlandse ingezetene bent mag je je niet uitschrijven.
en zolang je niet emigreert ben je ingezetene

ik heb daar uitgebreid onderzoek naar gedaan en een enorm artikel over geschreven. Lees dat eens door. Misschien is het je dan allemaal duidelijker!

http://www.aroundtheglobe.nl/allesover/informatie/voorbereidingen/verzekeringen/zorgverzekering/

Hallo,

Alleen er zijn uitzonderingen. Wij zijn uitgeschreven uit het GBA en wij zijn toch Nederlandse Belastingplichtige. Mijn man heeft namelijk een eigen bedrijf in Nederland en werkt op reis en verdient nog steeds geld in Nederland van zijn klanten en draagt daar ook belasting voor af.

Hij wordt gezien als Nederlands ingezetene maar wij betalen geen verzekeringspremie en hebben zo’n speciale reisverzekering.
Trouwens er is ook een wet GBA die zegt dat je verplicht na 9 maanden moet uitschrijven dus ze zullen wettelijk gezien wel moeten. Dat was bij ons dus ook het geval.

gr van Moira

ingeschreven staan bij de gemeente (GBA) en ingezeten zijn staan los van elkaar!!!
omdat je dus uitgeschreven bent bij de gemeente wil nog NIET zeggen dat je geen ingezetene van Nederland en dus verplicht bent om je zorgpremie door te betalen

JA, er zijn uitzonderingen. ik zou zeggen. Lees die tekst eens door en dan kom je er vast wel uit.

oke ja ik ben er al uit wij weten hoe het bij ons zit. Wij betalen in ieder geval geen zorgpremie omdat we dus zijn uitgeschreven uit de GBA dat was een rede om te mogen uitschrijven.

Verder weet ik dat je dus verplicht je moet uitschrijven als je meer dan 9 maanden niet in Nederland woonachtig bent.

Dit weet ik ook vanuit mijn achtergrond bij de overheid.

gr van Moira

hallo, hartstikke bedankt voor de tips.
ik heb heel veel gehad aan het artikel op around the globe.
eindelijk duidelijke info!!
groetjes melanie