Verzekering camper

We willen een camper gaan huren voor 3 weken. Nu zijn er vaak 3 opties qua verzekeringen. Heeft iemand hier ervaring mee en wat zouden jullie aanraden ? Voldoet value pack genoeg of toch uitgebreider kiezen ? Graag zie ik advies tegemoet. Dank elly

Hallo elly, wij hebben een aantal keren een camper gehuurd, de laatste keer in februari. Wij gaan meestal met 4 personen, waarvan er 2 rijden, wij nemen de uitgebreide verzekering, geeft een goed gevoel, eigen risico’s zijn groot, bij 2 verschillende aanrijdingen, heb je 2x eigen risico. Op het moment dat het mis gaat, dan besef je pas hoe belangrijk een verzekering is, we hebben gezien op kangeroe eiland dat iemand de bovenkant raakte met een tak, gat in het dak, toen bleek het eigen risico 750 euro te zijn. Nou dan wordt je niet blij. Om zulke dingen te voorkomen kopen wij ook het eigen risico af. Natuurlijk kun je achter af zeggen zonde van het geld, maar wij vinden het een prettig gevoel, een ongeluk zit in een klein hoekje. Groet Els

Dag Els

Regelmatig zijn wij in Austalie geweest en hebben bij verschillende maatschappijen een camper gehuurd.
Tijdens een regenachtige dag las ik de voorwaarden. Tijdens zonsopgang en zonsondergang waren wij niet verzekerd voor aanrijdingen met wild.
De bodemplaat is doorgaans ook niet verzekerd, ook niet bij een aanrijding in de stad. Dat kan in de papieren lopen.
Ik weet niet of alle maatschappijen deze beperkingen hebben. Raad je aan vooraf na te vragen.

Hubert

Beste Hubert,

Je antwoord snap ik niet helemaal, ik heb reageert op de oproep van Elly. Begrijp dat jij andere ervaringen heb ! Maar zoals ik al schreef kopen wij alles af, we boeken ook via een Nederlandse reisorganisatie, en dan heb je dus geen eigen risico, behalve als je de onderkant kapot rijd. Nu gaan wij ook heus wel eens van de geijkte paden af, maar wel met beleid. Verder schreef ik al wat voor risico wil je lopen… en dat is dan de keuze. De voorwaarden heb ik van onze laatste camper nog even door gelezen, maar van jou opmerkingen over wat niet verzekerd is staat daar niets van in. Wij gaan in februari weer
En huren gewoon weer in Nederland.,bij de organisatie waar wel 6 keer eerder gehuurd hebben. Groet Els