Camper verzekering

Ik ga in september naar Australie en wil voor 4 weken een camper gaan huren, waarschijnlijk bij Apollo omdat zij het goedkoopst zijn.
Nu vraag ik mij af wat voor soort verzekering ik moet nemen / eigen risico.
Op de site staat:

Standard Liability (Bond: $7500) Included in rate
Reduction Option 1 (Bond: $2500) 29 Day(s) x AUD 25.00 each
Reduction Option 2 (Bond: $250 , Liability: $0) 29 Day(s) x AUD 42.00 each

Eigen risico verminderen is dus behoorlijk duur. Optie 2 kost me dan AU$ 1218 voor een periode van 29 dagen. Mocht er een steenslag in komen, dan kan ik dat beter zelf betalen a 200 euro, dan het verzekeren voor dik 750 euro!?

Wie heeft hier ervaring mee en wat kan ik het beste doen?

Hoi,

Wij hebben ook een auto gehuurd in Australie en ons werd steeds gezegd om de bond zo laag mogelijk te houden. Ok, je betaalt dan wel wat meer per dag, maar als je maar een camper huurt voor een korte periode is dat de ‘veiligste’ procedure. Moest er iets voorvallen kunnen (kleine schade of per total, maakt niet uit) kunnen ze gewoon de ganse bond van je rekening nemen. Neem je de 250 bondm is dat maar zoveel neem je het andere… je stelt jezelf natuurlijk de vraag: wat kan er gebeuren in 4 weken? Ik denk niet echt heel veel, maar als je bijvoorbeeld een kangeroo aanrijdt (die beesten steken over zonder verwittiging hoor) heb je een ganse deuk in je camper en de verhuurmaatschappij zal het je dubbel en dik aanrekenen, naar waarde dat je bond is natuurlijk.

Veel succes ermee

grt

Ik heb toch niet voor Apollo gekozen, maar voor de goedkopere variant van Apollo, Cheapa Campa. Daar is optie 2, de meest uitgebreide verzekering 16 dollar per dag goedkoper! En de bus die ik wil huren is een stukje korter, wat mij ook prettiger lijkt rijden.

Met een uitgebreide verzekering rij je toch met een fijner gevoel over de weg!