Camper huren in Australie.

Hallo,

Wij willen met onze kinderen(9jaar) een camper huren in Australie.
Na verschillende sites te hebben bezocht hebben wij gezien dat het huren van een camper bij aankomst in Australie toch heel veel scheelt qua prijs. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Wilma

:zon02:G’day OZ ganger,

Kan zeker voordeliger zijn zonder dat het extra risico’s met zich meedraagt, maar ligt er soms een beetje aan van waar naar waar en hoe “luxe” je reizen wilt.

Groot verschil kan de one way fee zijn die de ene maatschappij wel en de andere niet vraagt.
Vaak afhankelijk van de periodes en de reisdoelen.

Let ook zeer goed op de verzekeringsdekking.
Wordt niet altijd goed uitgelegd hoe je verzekerd bent, bijv. ruitschade gedekt of flink eigen risico!!

Wanneer je op dit soort zaken alert bent, dan moet het gewoon goed gaan.

Deel je eigen ervaring straks ook eens op deze site zodat anderen hier ook weer hun voordeel mee kunnen doen.

Wanneer je verder nog vragen hebt, laat maar komen!!

See ya:wink:

veel camperverhuurbedrijven hanteren felxtarieven: hoe meer vraag, hoe duurder de camper. Daardoor kan het voordelig zijn om vroeg de camper te boeken. Ter plaatse camper huren heb ik geen ervaring mee.
Wel zou ik goed kijken naar de eigen verzekering die er bij zit. Hoeveel je eigen risico is. Vaak zit hier nog veel verschil in. Ook de grote van de camper bepaalt de prijs.
Wij gaan volgend jaar maart met ons gezin naar australie. Wij hebben de camper gehuurd bij australia campers. Een van de goedkoopste, nederlandse dochtermaatschappij van een australisch bedrijf, veel goede info waar je echt wat aan hebt.

Hoi,

Ja we hebben flink wat sites bekeken en er zit inderdaad nogal wat verschil in.
Ik ben momenteel bezig met Australia Campers. je krijgt flink wat info en qua prijs is het aantrekkelijk.
Heb je ook een kleine aanbetaling moeten doen? En dan is het de bedoeling dat je het resterende bedrag bij ophalen van de camper betaald?
groetje wilma.