3 personen: Campervan of camper?

Hallo allemaal,

Excuses voor als deze vraag wel een miljoen keer is gesteld, maar ik kan 'm zo snel niet terug vinden dus ik waag het er maar op. Mijn 2 vriendinnen en ik willen per 1 oktober richting NZ gaan, om daar 6 weken te gaan rondreizen. Liefst per camper/campervan. Nu zijn we nog jong (23, 23 en 24) dus zoeken het zo goedkoop mogelijk. Nu komt de Jucy campervan het meest naar voren. Als ik me niet vergis hebben we dan 1 bed met z’n 3en. Nu zou dat moeten passen aangezien we allemaal dun zijn, maar moeten we dit willen? Ik heb een beetje angst dat we gedurende 6 weken gek worden van elkaar als we in 1 bed slapen, elke draai van elkaar voelen en nauwelijks ruimte hebben. Of valt dit mee? Wat zijn de ervaringen?
En is het optioneel (maar dan heb je dus mogelijk hetzelfde probleem als wat ik net beschrijf) om het te wagen op een 2-persoons bed met z’n 3en? Uiteraard als er wel minimaal 3 seats zijn.

Daarnaast ben ik erg benieuwd of het aan te raden is om een all-in verzekering te nemen. Het is nogal prijzig (rond de 700 euro tot nog toe) en we vragen ons af of dit echt nodig is, of dat het eigenlijk een beetje onnodig is.

Hoor graag jullie bevindingen/aanraders.

Groetjes, Alida

De georganiseerde groepsreizen duren niet voor niets maar 3 weken , maar op je antwoord op je vraag. Je kan altijd nog een tent aanschaffen bij de wharehouse.

Qua verzekering. Het is risico afkopen en de een wil onbezorgd op vakantie en de ander zal opletten voor steenslag. Ik heb het zelf nooit gedaan, omdat ik duurder uit was omgerekend naar dag kosten.