Vervoer

Hallo,
Dit jaar gaan wij verhuizen naar Turkije, gezien wij hier nog een paar persoonlijke spullen willen meenemen uit belgie zoals mijn waterbed zou ik graag met de auto gaan en dan daar nog zes maand rondtoeren met de wagen. Heeft er iemand ondervinding via italie en dan met de boot?
Via land hebben ze mij afgeraden.

Groetjes

Patje

Ik zelf ben ooit vanuit Belgie vertrokken naar Kusadasi met de boot via Venetie. Maar dat is heel lang geleden. Ik vond het makkelijk tot in Venetie te rijden, daar een nacht te overnachten en dan s’morgens de boot op naar Izmir.Je kan een ticket kopen met een slaapcabine erbij en maaltijden aan boord. Vind ik personlijk wel makkelijk. Wat doe je anders een ganse dag op die boot. Als je wat privacy heeft is dat wel stukken gezelliger dan alles gemeenschappelijk te moeten gebruiken.Ik heb ooit gereserveerd via een belgisch reisbureau.

De maaltijden waren in buffetvorm en ze roepen om wanneer het eten klaar is.
Er is ook een gezellige bar in de boot,daar kan je mensen leren kennen en de tijd doorbrengen.
Moest ik het nog eens doen dan zou ik het zeker overdoen.
Alleen als je in Izmir binnenkomt met de wagen kan het heel lang duren voor je door de douane bent en je auto is ingeschreven in de Douane in Izmir. Het is van het ene kantoortje naar het andere.Maar het is mlij gelukt, waarom zou het jullie niet lukken.

Vergeet alleen niet als je tussendoor eens naar Belgie of Nederland wil per vliegtuig dat dit niet kan. Je moet altijd de auto meenemen ofwel hem voor je vertrek per vliegtuig afgeven in de douane in Izmir. Dit kost je zeker geld, je betaald per dag dat hij er moet staan en je hem terug ophaald. Vraag me niet meer hoeveel, het is meer dan 10 jaar geleden.

De controle van persoonlijke spullen gaat redelijk snel, alleen pas op met electrische toestellen ,want daar vragen ze altijd naar. En als ze iets vinden dan zoeken ze wel verder.
maar tegenwoordig komen er ook veel mensen met de wagen gewoon via Bulgarije. Dan heb je zeker wat alcohol en sigaretten nodig als ze je aanhouden onderweg. Die ambtenaren zijn zeker om te kopen. Maar je weet nooit waarmee je het beste bent.
Ik vind via Venetie wel makkelijk. Maar het is zeker niet goedkoper dan langs de weg.

Groetjes uit Kusadasi,
Franka