Vervoer vliegveld Barcelona - LLoret

Wij vliegen deze zomer vanaf Dusseldorf naar Barcelona, en moeten doorreizen naar lloret de Mar. Ik heb al begrepen dat ik de trein moet nemen vanaf het vliegveld naar Barcelona Sants, en vanaf hier de trein naar Blanes pakken. Op de site van Renfe staat geen Blanes aangegeven vanaf Barcelona. Staat op het vliegveld en de stations alles duidelijk aangegeven zoals in Nederland? Mijn spaans is namelijk erg slecht. Misschien staat er een overzicht van de treinlijnen in Spanje op internet, ik kan hem nog niet vinden.
Alvast bedankt voor de reactie!

Ik lees dat je ook op zoek bent naar transfer van het vliegveld Barcelona naar Lloret. Ben je er inmiddels al uit. Wij zijn met 7 jongeren die met het zelfde probleem zitten. Misschien kun je ons iets meer vertellen of ben je er zelf ook nog niet uit?

Ik ben inmiddels zover dat je vanaf vliegveld Barcelona de trein moet nemen naar Barcelona Sants, dit is het centraal station. Vanaf hier lijn 1 richting Blanes. In Blanes aangekomen neem je de bus naar LLoret. Goede vakantie!

1 like

Dank je voor je reactie/informatie. Heb je ook een idee hoelang je onderweg bent met trein/bus en wat de kosten ongeveer zijn?
Ook een fijne vakantie toegewenst!

Hi Gmeier & Samb,

Ik woon op dit moment in Barcelona en ben al een paar keer met de trein naar verschillende plaatsjes hier geweest.
Vanaf BCN airport gaat er inderdaad een trein naar Barcelona Sants.
Als je op Sants aankomt wijst het zich allemaal vanzelf, volg de bordjes en koop een ticket aan de balie, op het station spreken de meeste gelukkig engels. Ze vertellen je als het goed is hoelaat de trein vertrekt en vanaf welk perron (platform). De trein die jullie moeten nemen is de trein naar Mataró, deze reist verder naar de Costa Brava met als eindbestemming Blanes.
Het is trouwens een leuke treinreis want gaat helemaal langs het strand! Het nadeel is wel dat de trein stopt in alle badplaatsen, dus bijna elke 5 min. maar dit gaat wel allemaal heel snel.
Toen ik met deze trein naar Santa Susanna ging, koste een enkeltje maar €3,50,- naar Blanes zal dit dus iets meer zijn maar ik denk ongeveer rond €6,-. De trein gaat elk half uur en de reis duurt ongeveer 1,5 uur.
Op het station van Blanes kun je de bus naar Lloret nemen.
Hele fijne vakantie allebei!:zon02:

OHannemarie
(Oh-Holidays)

Bedankt voor de reactie, morgenvroeg zullen we het uitproberen.
Dankjewel!

Bedankt voor deze uitgebreide informatie. Zo moet het wel lukken.
Dank je!

Hallo,
Kan iemand mij vertellen, of het wel gaat, om met zware koffers met de trein en bus te reizen van Barca naar Lloret ?

Dag Janneke,

Hierbij een antwoord op je vraag over het reizen van Barcelona naar Lloret de Mar.

Nou het is eigenlijk heel makkelijk, ik heb dit vaak gedaan toen ik in
Santa Susanna werkte. Je kan vanaf Plaza de Catalunya een trein nemen die naar Blanes gaat en vanaf daar staat een bus klaar die je dan kan nemen naar Lloret de Mar. Je hoef dan 1 keer maar te sjouwen met je koffers tijdens het overstappen van de trein naar de bus. Het kost nog steeds iets rond de 3,50 voor een enkeltje en 6 euro voor een retourtje. De trein gaat om het half uur, daar is verder niks aan veranderd.

Je kan ook met de bus vanaf het station Estacio del Nord direct naar Lloret de Mar dus je hoef dan geen overstap te maken. Het kost 9,30 euro een enkeltje. Ze gaan op dit moment om het uur maar, ik weet niet waneer je vertrekt wat in de zomer veranderen deze tijden.

Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt…:wink:

OHCarlos
(Oh-Barcelona)

Hallo Iedereen,
Kan iemand mij vertellen, hoe je vanaf vliegveld gerona naar lloret komt, wij komen pas s,avonds aan om 22.00 uur, rijden er dan bussen of kan je goedkoop met de taxi.

Ik heb hier nog een vraagje over. Kan je met contant geld de busreis van Blanes naar Lloret betalen? Of moet je daar weer apart ergens kaartjes voor kopen? En hoeveel kost die busreis ongeveer?

Alvast bedankt voor het antwoorden!!

Vorig jaar met de trein en bus van Barcelona naar Lloret geweest, je kunt op het station bij het vliegveld een kaartje kopen tot Lloret, dit is voor de trein en de bus. Voor nederlandse begrippen kost dit er weinig.

succes onderweg

Ow dat is handig!!!

Heel erg bedankt voor het antwoorden!

Afgelopen meivakantie, zijn wij met de trein naar Blanes gereisd, wij kochten (dachten we) ook een kaartje naar Lloret, echter in Blanes, moesten wij nog wel apart een kaartje kopen (2,60), maar ja wij praten geen spaans, dus we accepteerden het maar.
Vanaf vliegveld loop je naar links door een overdekte hal (trap op, aan het eind trap af) dan staat er wel iemand die je helpt bij de kaartverkoop, vervolgens perron 1, in Blanes uitstappen en bus nemen naar Lloret.
Hele reis nog geen 8 euro. Alleen je zit wel meer dan een uur in de trein, maar die gaat langs de kust, dus wel een mooie tour.
Wij hadden koffers bij ons en dat is wel lastig met al die roltrappen, maar het wijst zich vanzelf.

Dats wel erg goedkoop! Weet iemand of dat ook geldt voor treinen van Barcelona naar bijv. Salamanca etc.? Ik was wezen kijk op wat websites en zag ech mega hoge prijzen!

Salamanca ligt meer dan 800 km verwijderd van Barcelona, geen wonder dat dit nogal duur is. Je kan dan beter vliegen naar Madrid en van daar verder met de trein, is veel goedkoper. gr. Janneke

wie kan mij een route beschrijving geven van Vliegveld barcelona naar Lloret de mar.

wie kan mij een route beschrijving met de auto geven van Vliegveld barcelona naar Lloret de mar.

Je hebt 3 opties: Je kan de aero bus naar plaza catalunya nemen en dan naar Estació del Nort lopen en vandaar de bus naar Lloret nemen.

Je kan met de trein naar Blanes gaan en daar een taxi naar Lloret nemen (+/- €15)

Je kan de trein van het vliegveld naar Estació Sants nemen en daarna de bus naar Lloret de Mar.

Kijk hier voor appartementen in Lloret de Mar.

Hallo! Ik ga 1 juni met een stel vriendinnen naar Lloret de Mar en landen ook op Barcelona Airport. Ik zat met hetzelfde probleem en ben blij dat het vrij makkelijk is om er met het openbaar vervoer te komen.

Ik vroeg me alleen nog af tot hoe laat de treinen en bussen rijden. Wij komen namelijk pas om 19.55 aan, moeten dan nog uitchecken etc. en kunnen daarna pas de trein pakken. Kan iemand een antwoord op mijn vraag geven?