Hallo allemaal,
aankomende zomer wil ik samen met mijn gezin van vier een mooie reis gaan maken naar Sri Lanka. De route al zo goed als rond. Al wat bijzondere en leuke hotelletjes gevonden. Avn boomhutten, tenten tot leuke kleine hotelletjes. Nu wil ik zoveel mogelijk gaan treinen, dat is ons favoriete vervoersmiddel. Maar op sommige routes is dat helaas niet mogelijk. Wij willen bv van negombo naar sigirya. Weet iemand wat het ons gaat kosten om dat met een taxibusje te doen.
Alvast bedankt
Hoi hoi,
Als je niet zo vroeg wilt opstaan dat je de 6.05 trein van Colombo naar Habarana (vlakbij Sigiriya) neemt, komt rond 6.25 bij Ragama aan dat dichterbij Negombo ligt, dan wordt het inderdaad 4.30 uur met een minivan. Kosten rond de Rs 14,000.
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
Dank je wel voor je reactie , dat is veel geld als ik het zo uitreken is dat rond de €180,00. Gaat er misschien een slaaptrein die kant op. Misschien is dat een idee.
Ik heb zonet zelf even gekeken op seat61. Denk dat we dan maar toch de trein van 6.00 pakken. Denk jij dat ik de tickets van te voren moet reserveren? Wil wel graag tweede klas kaartjes hebben.
Hoi maar weer,
Nachttrein raden we niet aan voor toeristen, ofwel geen slaap (zitstoel) ofwel en-geen-slaap (vanwege kakkerlakken) en-niet-veilig (vanwege kans op binnendringers). Ik zou zeker reserveren ja want de unreserved carriages raken in Colombo Fort al vol tot zeker aan Polgahawela, dus in Ragama instappen zou zeker anderhalf uur staan impliceren.
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
PS 14,000 rupee is 87,50 euro, misschien verwar je met Indiase rupee?
Hoi,
Wij zijn en paar dagen geleden van negombo naar Habarana gereisd met de bus. Dit was goed te doen en onze bus kwam langs dambulla en sigiriya. Neem vanuit Negombo bus 34, deze gaat naar kurunegala waar je moet overstappen en gaat elk halfuur. Dit kost 200 rs per persoon. Onze backpacks namen ook een stoel in beslag dus 600 rs voor een rit van 2,5 uur. In Kurunegala kun je meerdere bussen nemen. Geen idee welke wij hebben genomen. Het station daar is een chaos maar wij hadden iemand ontmoet die naar sigiriya ging en konden met hem mee lopen voor de juiste bus. Je kunt iedereen daar vragen welke bus je moet hebben, iedereen lijkt precies te weten waar weten bus staat. Deze rit duurt ook ongeveer 2,5 uur en kost nog minder dan de eerste bus. Je kunt aan de conducteur aangeven waar je er uit wil dan zorgt hij dat je er uit kunt op de juiste plek en helpt je met je bagage.
Een taxibusje is in verhouding erg duur als je voor de bus maar €1,25 per rit per persoon betaald. Vanuit Negombo zou ik niet adviseren om via colombo te reizen omdat dat veel tijd kost.
Alvast succes, het is een mooi land!!
Klopt als een bus! Als je bagage echt op een stoel moet van jezelf is het inderdaad extra betalen, maar in gewone bussen lukt het vaak op de grond voorin of achterin. Alleen AC Express bussen niet, dat is stoel dus betalen.
Voor alle duidelijkheid: jullie route is correct naar Habarana. De persoon voor Sigiriya die je tegenkwam neemt zelfde bus in Kurunegala maar stapt dan uit in Dambulla voor de bus naar S.
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
Hallo, 14000rs is geen € 180.-\maar slechts € 87.50 op dit moment