Terug van een prachtige reis!

Hoi iedereen,

Wij zijn net een paar dagen terug van een prachtige reis naar Sri Lanka. We hebben erg veel gehad aan het forum en daarom bedachten we onderweg dat het misschien handig zou zijn om onze reistijden en de kosten ervan bij te houden. Wie weet is dit ooit nog eens handig voor iemand :slight_smile: We zijn helaas wel wat dingen vergeten, sorry! Bijna alles was met de bus en prijzen zijn per persoon trouwens.
Bij deze!

Negombo –> Dambulla
Eerst Negombo -> Kurunegala (2 uur, 170 LKR met een intercity met AC)
Kurunegala -> Dambulla (2,5 uur maar ze waren aan het werken aan de weg dus waarschijnlijk normaal iets korter, 76 LKR)

Dambulla –> Sigiriya: tuktuk, 600 LKR

Sigiriya –> Polonnaruwa
Eerst Sigiriya -> kruispunt Moragaswewa (tuktuk, ?)
Kruispunt Moragaswewa -> Polonnaruwa (40 minuten, ?)

Polonnaruwa –> Kandy
Eerst Polonnaruwa -> Matale (?,?)
Maale -> Kandy (?, 42 LKR)

Kandy –> Adam’s Peak
Eerst Kandy -> Hatton met de trein (2,5 uur, 110 LKR in de tweede klasse)
Hatton -> Dalhousie met de bus (40 minuten, 70 LKR)

Hatton –> Ella
Trein - 4 uur, 160 LKR in de tweede klasse

Ella –> Tissa
Eerst Ella -> Wellawaya (1 uur, 40 LKR)
Dan Wellawaya - kruispunt Panigoma (1 uur, 70 LKR)
Dan kruispunt Panigoma -> Tissa (tuktuk, 300 LKR)

Tissa –> Mirissa (overstappen Matara)
Marissa –> Hikkaduwa (meegereden met duikschool Poseidon, 1 uur met de auto)
Hikkaduwa –> Galle (tuktuk, 800 LKR)
Galle –> Negombo

Verder nog een tip voor mensen die met de trein willen reizen:
Omdat het hoogseizoen is en we een vrij strak reisschema hadden wilden we graag zeker zijn van een plaatsje op de trein. We lazen op internet over een betrouwbare website waar je met PayPal kon betalen, dus waarom niet dachten we. Achteraf misschien naïef maar goed.
Toen we op het station aankwamen en met onze reserveringsnummers naar het loket gingen, kregen we te horen dat onze tickets al waren opgehaald. Wij snapten er niks van maar gelukkig waren er nog tickets te krijgen aan het loket dus dan deden we dat maar. Ook hadden we dus betaald met PayPal en openden we (wachtend op de trein) meteen een claim om ons geld terug te krijgen. Dit kregen we, met het bericht dat ze de verkeerde nummers hadden doorgegeven aan ons. Voor ons maakte het niet veel uit, we hadden ons geld terug en zaten op de trein die we graag wilden nemen.
Een paar dagen later ontvingen we echter een ander mailtje. Van de website zouden ze naar het treinstation gegaan zijn om te vragen met welke paspoortnummers de tickets waren opgehaald. De nummers die ze noemden waren van ons, waaruit ze concludeerden dat wij fraude hadden gepleegd (ze hadden echter nooit naar onze paspoorten gevraagd op het station en wij hadden onze nummers op de website moeten doorgeven bij het reserveren van de tickets). Er stond verder in dat ze contact gingen opnemen met onder andere PayPal omtrent onze zogenaamde fraude. Klopt niks van dus en we zijn er ook niet op ingegaan, maar het is toch vervelend om zo’n dreigende mail te krijgen.

Daarom dus even de waarschuwing om gewoon je treintickets op het station te kopen en vooral NOOIT via de volgende website: www.visitsrilankatours.co.uk
Op zich hebben we er dus financieel niks mee verloren maar het had wel heel wat frustraties gescheeld :wink:

Fantastisch! Bedankt voor de goede tips en adviezen.

Dank voor het reisverslag. Vreemd inderdaad van die tickets, zelf laten we via vrienden of agent boeken met zelfde mechanisme als dat Visitsrilankatours gebruikt (Mobitel callcentre). Wij vertellen paspoortnummer, en krijgen e-ticket terug. Bij ophalen (conversie e-ticket naar m-ticket) vertel je eerst e-ticket aan de balie, pas als ze dat nummer vinden vragen ze om je paspoort te tonen. Dus dat julllie"ze hadden echter nooit naar onze paspoorten gevraagd op het station en wij hadden onze nummers op de website moeten doorgeven bij het reserveren van de tickets" kan wel kloppen als ze het e-ticket niet vonden, het loket heeft jullie daarna gelukkig nieuwe m-tickets kunnen verkopen en dan zijn paspoortdetails niet nodig.Omdat deze agent reeksen positieve reviews krijgt op Tripadvisor, waar ze volgens mij ook klanten toe pushen, ben ik maar zo vrij geweest jullie ervaringen door google translate te halen en daar te posten als tegenwicht. Mocht er nog officieele of anderszinds zinnige reactie aldaar komen dan meld ik het hier wel met de link, dan kun je daar evt. nog verder er op ingaan.Dank,

<Erik> & [Sandya] / volgende maand weer volop treinend met SLR:paard:

Hoi Sanne,
Dank je voor je bericht. Ik vertrek over 2 weken naar Sri Lanka en ik heb ongeveer dezelfde route in mijn hoofd. Erg handig de reistijden te weten :slight_smile:

Heb je misschien tips of goede ervaringen met hotels / guesthouses?

Vooral een leuk hotel in Negombo is welkom. Aangezien we daar onze eerste stop hebben gepland en in de avond aankomen, wil ik deze al van te voren boeken.

Dank je alvast!

Groet,
Irene

Er zijn honderden hotels in en om Negombo. Veel van onze reizigers gaan naar Peutz Travel Beach Resort, een klein mooi hotel waar we alleen goede recensies van horen. Wellicht dat deze voor je interessant is. Daarnaast heb je natuurlijk de grotere hotels zoals Rani Beach en de Camelot. Grotere hotels, wel betaalbaar en direct in het toeristische gedeelte van Negombo. Deze liggen wat centraler met betrekking tot de vismarkt, het NL fort (stelt niet veel voor) en de betere (sea-food) restaurants.

Super! Dank je [emoji1]

en hoeveel dagen ben je dan geweest? ziet er idd leuke route uit, ikzelf moet nog even kijken want ik ga voor 20 dagen

Hallo Irene,
En wat te denken van WaJa bed and breakfast op twee kilometer afstand van de zee, spotgoedkoop.
Nederlands, Duits, Engels en Sinhala sprekend. Je kunt boeken via booking.com #emailadres verwijderd# Advies geven mag op het forum, maar geen reclame.

Jan Kerkhofs