in juli gaan we met het gezin en familie (8 personen in totaal) naar italie met het vliegtuig (Ryanair). We landen in Rome (Ciampino) en moeten dan met de trein naar Orvieto. Kan er iemand tips geven hoe we snel en goedkoop van de luchthaven naar het station in rome geraken ?
Ik weet wel dat je vanaf Ciampino met een shuttle bus naar station Termini in centraal rome kunt. Dit kost 6 euro en is erg handig moet i kzeggen!
Ik ken het station wat jij zegt niet, maar misschien heb je wat aan deze informatie.
veel plezier in ieder geval en geniet van die geweldige stad!:wub:
Ik heb even opgezocht waar orvieto ligt… je kunt vanaf statione Termini in Rome met de trein naar Orvieto…moet je even kijken welke trein precies.
Die bus hoef je niet te reserveren. Het is gewoon een touringcarbus, die vrijwel om het half uur gaat.
Bij de uitgang van het vliegveld zie je ze wel staan…maatschappij is of Terravision of Shuttle Service:)
hallo,
vanaf ciampino kan je ook de trein nemen dan ben je in een kwartiertje/20 min.op roma termini.kost maar een paar euro.gaat waarschijnlijk sneller dan met de bus.
heb ook aan de hand van de tips nog wat opzoekingswerk gedaan en ben al heel wat wijzer geworden. toch nog enkele vraagjes :
er rijden blijkbaar ook blauwe "cotral"bussen van ciampino naar het metrostation anagnina. van daaruit kan je ook in treinstation termini geraken met de metro. gaat dit ook vlot ? die bussen rijden ook niet altijd op de momenten dat je ze nodig hebt. staan er ook taxi’s ? Kost dit veel ? Bij de terugreis arriveren we om 10:20u in Rome termini en vertrekt het vliegtuig om 11:40 in ciampino. Is dit haalbaar met bus of metro ? Staan er ook taxi’s aan het metrostation Anagnina ?
Anagnina is de laatste halte van de rode metrolijn, vanaf daar is het met de metro ongeveer 15/25 minuten. Op sommige tijdstippen is het erg druk, hou hier wel rekening mee. Maar het zou een optie zijn inderdaad.
Er staan inderdaad ook taxi’s, ik schat dat je ongeveer 40 euro kwijt bent naar termini…wel van tevoren afspreken
Voor de terugweg zou ik misschien eerder proberen aan te komen om termini… Je hebt in principe een 1.20 uur voordat je vliegtuig gaat, lijkt mij heeeel krap als je bedenkt dat je meestal 2 uur van tevoren moet inchecken??
iedereen bedankt voor de reacties op mijn vragen ! het is de eerste keer dat ik via zo’n forum communiceer, en ik ben aangenaam verrast door de nuttige tips die ik heb ontvangen.
voor de terugreis gaan we inderdaad proberen om wat vroeger aan te komen in rome termini, want 1:20 u om van daaruit in ciampino te geraken + tijdig inchecken is inderdaad zeer krap. als er iets vertraging heeft onderweg, zitten we al vast.:dag:
Bij Ryanair mag je tot een half uur vantevoren inchecken. Dan weten jullie dat.
Van Ciampino zou ik idd gewoon de terravision bus nemen, dan weet je zeker dat je goed aankomt zonder dat je verdwaald en ze spreken gewoon Engels in de bus.