daguitstap Rome, Wie kan mij helpen?

Wij zouden deze zomer, vanuit onze vakantiebestemming in Umbrië graag een daguitstap maken naar Rome.
We weten al min of meer wat we allemaal willen bezoeken, maar tips zijn altijd welkom.
Wat we nog niet weten is hoe er te geraken. We vertrekken vanuit Citta Della Pieve, en zouden sowieso een eind met de auto rijden. Maar dan…
We denken eraan om ergens in een klein stadje even voor Rome de auto achter te laten, en dan verder te rijden met de trein tot aan stazione Termini, heeft er iemand een idee van waaruit er een trein vertrekt?
Ons eerste idee was om tot aan de luchthaven Fiumicini>>> te rijden, en van daaruit de trein te nemen, maar blijkbaar ligt de luchthaven helemaal in het zuiden, en zouden we daardoor eerst helemaal rond Rome moeten rijden, lijkt ons ook niet ideaal.
Wie kan ons helpen?

3 jaar geleden ben ik in Rome geweest voor een lang weekend. Wat Rome zo leuk maakt is dat je er ook ontzettend goed op eigen houtje doorheen kan slenteren. Even ergens een gratis kaartje scoren (bij Hostels oid) en dan lekker rondwandelen.

Ook leuk is om wat aparts te doen zoals een opera te bezoeken. Wij liepen langs een kerkje waar diezelfde avond een opera van Verder (Il Travatore) gespeeld zou worden. Lekker naar binnen gehopt en gaan!

Of een Angels and Demons tour oid…

Check anders eens http://www.city2enjoy.com/rome/whattodoinrome.html

Ciao!

1 like

Ik zou de trein pakken vanaf Chiusi of Orte, dan ben je 1 1/2 uur of 50 min. op het centraal station van Rome: Termini. Voor mogelijkheden en tijden zie : http://www.trenitalia.com/cms/v/index.jsp?vgnextoid=ad1ce14114bc9110VgnVCM10000080a3e90aRCRD

Vanaf het station kan je de dubbeldekkers voor toeristen (geel of rood)nemen. Deze bussen zijn niet goedkoop, maar ze rijden langs alle hoogtepunten van Rome, je krijgt een uitleg in verschillende talen en je kan bij alle belangrijke bezienswaardigheden uit- en instappen. Echt veel kan je niet in 1 dag doen, maak een keuze.
Houd er rekening mee, dat het in de zomer er broeiend heet kan zijn en er lange rijen voor veel bezienswaardigheden staan.
Zorg dat je weer op tijd de trein terug neemt, want de treinen rijden in Italië minder frequent dan in NL.
Veel plezier!

1 like