Wij willen volgend jaar graag een cruise maken vanuit Civitiavecchia gekoppeld aan een paar dagen Rome. Kan er iemand ons zeggen of het mogelijk is per trein vanuit Rome naar Civitiavecchia te reizen?
Misschien heeft iemand dit reeds gedaan?
Hoi Peggy,
Er gaan directe treinen van Rome naar Civitavecchia. Ze gaan ieder uur en je hoeft niet over te stappen. De rit duurt ongeveer 1.15 minuten. Het station van Civitavecchia ligt ongeveer 20-30 minuten van de haven.
Het is het beste om een express trein te nemen, vanaf platform 25 (station Termini). Er gaat een bus van het station naar de haven.
Bij cruisen gelden hele interessante vroegboekkortingen. Als je het vroeg weet kun je ook een goedkoop ticket naar Rome boeken. De gidsen voor zomer 2008 zijn al uit.
Ik heb deze zomer een cruise gemaakt vanuit Venetie met de Costa Serena. Een geweldige ervaring.
Ik ben een Star Travel Mobiele Reisadviseur en verkoop alle cruises en tickets dus als je meer wilt weten over reizen of over cruisen dan kun je me mailen: [EMAIL=“eindhoven-noord.mobiel@startravel.nl”]eindhoven-noord.mobiel@startravel.nl
In ieder geval veel succes en plezier met het uitzoeken van de reis.
Hallo Peggy,
Denk wel aan de vertrektijden vanuit Roma Termini, het schip wacht niet op je.
Er is nog weleens vertraging op die lijn, dus neem een trein eerder dan gepland.
Ik heb de treinreis 2 x gedaan en het is goed te doen.
De meeste rederijen hebben bussen rijden naar Rome die je op een vast tijdstip/plaats ophalen (niet gratis).
Op deze bussen wordt wel gewacht met de afvaart.
wie kan mij vertellen of ik makkelijk kan reizen van Civitavecchia naar
rome, is het beter met de trein te gaan of kan ik beter een taxi nemen in de haven van Civitavecchia en mij rond laten toeren door rome .zou dat te kostbaar worden?
Ik vermoed dat U met een cruiseschip gaat aanleggen in civittavecchia en een uitstap naar Rome wilt maken? Wel, wij hebben het omgekeerde gedaan maar het is perfect goed te doen, hoor. Het treinstation is op ongeveer 100 meter van de Cruiseterminal en U rijdt direct tot in Rome, Termini. U kan alle informatie vinden op http://www.raileurope.com/europe-travel-guide/italy/rome/train-station/termini-train-station.html
Ik dacht dat je er ongeveer een uurtje op reed maar weet de kostprijs helaas niet meer (zal rons de 15€ liggen schat ik)