Volgende maand ga ik en een aantal vrienden naar Rome. We zullen daar enkele dagen verblijven en daarna op een zondag naar Milaan gaan. Echter, we hebben een probleem: we zijn studenten en hebben een klein budget en aangezien mijn İtaliaans belabberd is, kom ik er niet echt uit.
Heeft iemand enig idee wat de meest goedkope manier is via Rome naar Milaan te gaan? Zo ja, kunnen jullie ons helpen?
Ik adviseer de trein te pakken vanaf Termini in Rome (centraal station). Je kunt voordat je naar Rome gaat al je tickets boeken en betalen via het internet. De website van Trenitalia geeft je een goed overzicht van reistijden, type trein en prijzen van de tickets!
Advies van mij is ook om met de trein te gaan. Soms vind je wel hele goedkope tickets maar de vliegvelden bij Rome liggen ver van de stad en ook in Milaan zal je een stukje (m.n. Malpensa) moeten reizen voordat je in de stad bent. Vanaf Malpensa betaal je 11 euro enkele reis. Hoe duur de reis van rome centrum naar de diverse vliegvelden is weet ik niet. Tickets varieren van 50-91 euro enkele reis vanaf Rome naar Milaan. Als je op tijd boekt dan kan je de laagste prijs boeken. Het is even zoeken op de site van trenitalia maar wel in engels