Ik ga dit jaar op vakantie naar Italie, we landen in Milaan ( Bergamo). Ik wil graag weten hoe duur het is met de trein naar Rome, want ik had gelezen dat dit voor 9 euro kon, maar zelf kan ik dit nergens vinden. Het goedkoopste wat ik vind is ongeveer 36 euro.
Ik wil ook graag weten of het praktisch is om vanuit Milan eerst naar Pisa te reizen en Florence en daarna naar Rome om naar Pompei te gaan.
Ik ben benieuwd of mensen dit al eerder hebben gedaan, graag zou ik wat willen hooren.
Seeta,de ideale volgorde is florence,pisa,rome,napels,pompei .Je bent alleen vergeten te vertellen of je met een tentje reist of hotels bezoekt.Als je in pompei een camping zoekt ga met de circumvesuvianna vanuit Napels. Als je het station uitloopt sta je recht tegen over camping spartacus.niet te druk, niet te duur en redelijk restaurant.De ingang van het museum is ook vlakbij.Voor prijzen van de trein kijk op http://www.ferroviedellostato.it/ en ff rekenen.dan kom je er wel uit.
**
**
Moet eerlijk zeggen dat het 10 jaar geleden is dat ik met de trein ben geweest .Was wel verbaasd over de toen lage prijs van de trein kaartjes in Italie.ze schijnen ook nu nog veel lager te liggen dan in Nederland.Voor de rest zijn de treinen prima.bijna altijd op tijd,netjes en voorzien van airco.
Veel plezier.
He Seeta,
ik heb 2 jaar geleden deze reis gemaakt. Aankomst in milaan en dan via Bologne, Firenze, pisa. rome, napels, pompei. terugvlucht vanuit rome.
de trein:
je hebt verschillende organisaties ( ik dacht 4). het duurst is met een intercity en het goedkoopst een stoptrein (stopt niet zo veel). ik betaalde van milaan via Firenze, pisa naar rome 57 euro p.p. een enkeltje.
op elk station staan van die trein-kaart-doehetzelf apparaten. heel gebruiksvriendelijk en betalen met pin. klik op engelse taal (vlaggetje) en toest van-naar plaats in en dan een beetje spelen met de vertrektijd, reistypes en zie de prijsverschillen.
tip:
mocht je in het hoogseizoen gaan (t/m sept.) houd er rekening mee dat de goedkopere hotels/hostels in rome vol zitten. ik had niets geboekt behalve mijn vlucht en had in Rome geluk met een B&B voor 50 euro per nacht. anders werd het voor mij min. 150 euro p.p p.d. hoe ik aan die B&B kwam? zie volgende tip!
boek rome vooruit. de hostels zitten echt vol.
tip:
op elk treinperron/ aankosthal vind je een buro’tje voor hotel reserveringen. zij zoeken voor jouw wat, waar en tegen welke prijs. best goed. te herkennen aan de rij backpackers.
om deze rij wachtende mensen lopen aanbieders van hotels en bed & breakfast die je een kamer aanbieden. best goed, maar let hier wel op de prijzen!! soms wordt je belazerd.
rest mij alleen nog een leuke reis toe te wensen en mocht je nog tips willen…
Hoi
Wij gaan in volgend jaar naar Rome en door naar Milaan,nu willen we
graag 1 dag met de trein vanuit Rome naar Pompei ,weet iemand of dit gemakkelijk te doen is en voor een redelijke prijs ?
Ik heb dagtrips gezien maar die gaan met de bus en niet alleen naar Pompei maar ook nog naar andere plaatsen,dit willen wij dus niet.
cheer:dag:mvg Bo
Bo,
het is goed te doen, wel moet je overstappen in Napels.
houd rekening met zo’n 2,5 tot 3 uur reistijd.
ik zat toen (2006) al in Napels en gewoon 'n ticket gekocht op het station.
ik betaalde voor de tickets Rome-Napels en Napels-Pompei, alles enkele reis, 20 euro.
trein stopt in Pompei en van daaruit is het echt maar 10 min. lopen naar de Scavi archeologici di Pompei
Super om dit bericht te vinden ! Mijn vriend en ik zijn namelijk van plan dit jaar in Juli een maand rond te trekken in Italië. We zijn ook van plan alles met de trein te doen. Onze planning :
Landen op Milaan (Bergamo)
het Gardameer
Venetië
Firenze
Sienna
Rome
Napels
Sorrento
Vandaar wensen we dan 1 vd omliggende luchthavens terug richting België te vliegen!
Nu vroeg ik me af hoe alles bij jullie verlopen is? Ik vind het namelijk enorm moeilijk tarieven te vinden en reistijden ed over het treinvervoer in Italië. Het zou leuk zijn een budget op voorhand te kunnen vastleggen of toch een richtlijn, dat we daar niet ineens met onverwachte kosten zitten. Ook hebben we niet zo een strakke planning dus vroeg ik me af of het duurder is je ticket de dag zelf te kopen of dat dat ongeveer op hetzelfde neerkomt. Zou je me iets kunnen laten weten? Zou me een enorm plezier doen iemand te vinden hetzelfde heeft gedaan. Dank bij voorbaat,