Taxi naar hotel vanaf vliegveld Ciampino in Rome

Mijn zoon en ik gaan 25 juni 2012 voor 6 dagen naar Rome en landen op vliegveld Ciampino. Is het verstandig om van te voren een transfer van een taxi naar ons hotel in Rome te boeken en bij wie (vanwege betrouwbaarheid) of kunnen we dat net zo goed op de luchthaven doen? Wie heeft hier ervaring mee en wat zijn de gemiddelde prijzen?

Groetjes Lenie Visser

Vanaf Ciampino is het heel eenvoudig om een shuttlebus te nemen naar Termini, het treinstation vanRome, Terravision bijvoorbeeld. Dat scheelt je een heleboel geld, want het vliegveld is nog wel een eindje van het centrum. Als je met Ryanair vliegt, kun je het ticket al bij vertrek kopen op het vliegveld. Ik heb het zo al vijf keer gedaan en zou het zo weer doen.

Heel erg bedankt voor je reactie.
Wij reizen inderdaad met Ryanair vanuit Dusseldorf, Weeze Airport dus daar zullen ook wel de kaartjes te krijgen zijn voor de shuttelbus en heb ik ook gezien dat je ze via internet bij Terravision kunt bestellen.
Maar hoe reizen we verder naar ons hotel als we op Termini Station in Rome zijn aangekomen?
We komen `s-avonds om 19:15u aan op de luchthaven en ben bang dat als we alles moeten uitzoeken heel laat in ons hotel aankomen.

Groeten Lenie Visser

Dat hangt natuurlijk van het hotel af :wink:

Check hun website goed, redelijke kans dat ze op loopafstand van een metrostation zitten. Termini zelf zit ook aan (2 meen ik) metrolijnen. En de metro is redelijk zelf-uitleggend ook voor toeristen…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Het is inderdaad heel eenvoudig om op Termini met de metro door te reizen naar je hotel (tenzij je hotel natuurlijk ver van alle metrostations ligt). Als je veel gebruik gaat maken van de metro, wat ik wel zou doen omdat je daarmee vrijwel overal kunt komen in de stad, loont het de moeite om even de kaartjesmogelijkheden op internet op te zoeken. De laatste keer dat ik er was, kon je een meerdagenkaart (CIS, via Google op te zoeken) voor volgens mij zo’n 15 euro kopen, gewoon in de automaat.

En anders kun je altijd nog een taxi vanaf Termini nemen. Voordeel van de Terravision is overigens dat ze hun dienstregeling aanpassen op de aankomende en vertrekkende vluchten. Je hoeft dus nooit heel lang te wachten.

Bedankt voor je reactie, erg fijn dat er mensen zijn die zo met je mee willen denken:thumbsup: We verblijven in hotel Waldorf en op hun website geven ze aan dat dit 15 minuten met de subway verwijderd is van Termini Train Station.

Nu dan toch maar uitzoeken welke lijn we moeten hebben.

Groetjes Lenie Visser

Moet je inderdaad heel erg oppassen met welke taxi (legaal, illegaal) je neemt?
Zijn de prijzen erg verschillend?

Je moet de lijn A richting battistini hebben en uitstappen bij Cornelia en dan ongeveer 15 min lopen. Als je een taxi neemt, moet je altijd de legale taxi nemen, zij staan op vaste taxi plekken en hebben een vast tarief (zijn wit). Het tarief staat ook in de taxi geschreven in het engels en hij heeft een tikker met de prijs. Succes ermee.

Veel plezier in Rome
pauline

Heel erg bedankt voor de tip!!! Ik heb even op jullie website gekeken en ga hier zeker nog gebruik van maken. Nu alleen nog hopen op mooi weer:zon02:
gr. Lenie Visser

het is nu al over de 25 graden dus dat zit wel goed!!! groet P

Wij hebben vanaf Ciampino een taxi genomen. Dit kost ca. 35 - 40 euro en je bent snel waar je moet zijn. Als je het vliegveld afloopt, kom je vanzelf bij de taxistandplaats en daar kun je gewoon een taxi nemen. Zorg er wel voor dat je een kaartje hebt van het adres van je hotel, want onze taxichauffeur wist het niet, en toen kon ze het zien op het kaartje waar ze moest zijn. Ze kon ook geen Engels, dus het was maar goed dat ik het adres op schrift had.