Als je een taxi neemt van de luchthaven naar BKK dan koop je dus een kaartje bij een loket begrijp ik? maar vervolgens rij je wel met de taximeter aan naar de stad? En betaal je dat kaartje of is dat alleen om een taxi te krijgen en betaal je pas bij aankomst op bestemming? Hoe werkt dit nu precies?
Hoe zit dat nu precies met het betalen van de riviertaxi? Betaal je als je instapt of als je uitstapt? En wordt er verteld hoeveel je moet betalen of staat er ergens een soort prijslijst?
Hoe zit het met betalen van een Songtaew? Ik begrijp dat die ook met ene vaste prijs rijden? Betaal je die als je instapt of als je uitstapt? En hoe geef je aan dat je eruit wilt en hoe weet je welke route ze rijden?
Het beste is om een kaartje te kopen bij de public taxi, daar geef je je adres op waar je heen gaat, op bestemming betaal je aan de taxi chaufeur het bedrag. Meestal is dit rond de 300/400 bath . Als het erg druk is zou ik er voor kiezen om de highway/tolweg te nemen daar betaal je in totaal geloof ik 40 en 15 bath voor. Gaat gewoon sneller en kost niet veel.( meestal vraagt de taxichaufeur wat je wilt. Zorg voor wat klein geld bij aankomst.
Riviertaxi, bij de pier staat het aangegeven waar deze heen gaat. Onderweg komt er iemand langs om af te rekenen. Ongeveer 30 bath geloof ik, ligt er aan hoelang je mee vaart.
Songtangs hebben meestal een vaste route, opstappen en betalen bij uitstappen. Je kan uitstappen waar je wilt even op het belletje drukken.Meestal nooit meer als 20 bath.