Vervoer naar Watamu

ik heb met mijn vriend 3 weken rondgereisd door kenia, maar de auto houdt het niet langer. daarom hebben we tickets geboekt naar mombasa.
we willen graag een paar dagen naar watamu, maar hebben wel onze bagage bij ons.
aangezien we wat ervaring hebben opgedaan hier op de weg, zie ik een matatu niet zo zitten… ook ivm bagage (ok al weet ik dat het bovenop het dak kan. hele inboedels bovenop zien liggen)
hebben jullie tips?
als we taxi regelen vanaf het vliegveld, waar kan ik op rekenen? 80,- enkeletje?

groetjes kyra

Mombasa naar Watamu reken tussen de 5000 en 9000 shilling, afhankelijk van je onderhandelingskunst en de staat waarin de taxi verkeerd.
Veel plezier met de strandverlenging, Watamu is een prachtig gebied en 1 van de top 10 stranden ter wereld. Ook zijn de stranden lekker rustig wat betreft verkopers.

Wij (twee vrouwen) zijn vaak in Mombasa en ook naar Watamu geweest. Zeer de moeite waard. Onze vaste taxichauffeur is Fred Munga Mvuko. Het kustgebied van Kenya is zijn werkgebied qua taxi. Je kunt Fred al uit Nederland sms of bellen: hij staat echt op je te wachten op de airport! Fred is zeer betrouwbaar, voorkomend, precies en heeft een veilige taxi met airco. We kennen hem en zijn gezin al jaren. Zijn telnr. is 00254-7 22 336 001 (uit Nederland). In Kenya is het 07-22336001. Over de prijs wordt je het wel eens. Zeg dat je via Tineke komt en hij rekent je een mooie prijs.
Mail me gerust als je meer wilt weten. Fijne reis! Groet, Tineke

PS Fred’s motto: “always minding your business”.

bedankt voor jullie reacties.
uiteindelijk bleek dat we nog 2 keer over moesten stappen voor een matatu, om naar watamu te komen.dan nog van de grote weg vervoer zoeken naar je hotel/cottage. na wat onderhandelen kwamen we met de taxi op 5500 shilling.(schijnen met elkaar samen te werken voor 1 bedrijf, waardoor de prijs redelijk vaststaat.)
uiteindelijk wel fijn met de taxi:sneller, doorrijden en geen andere mensen oppikken,airco,voor de deur afgezet en bagage veilig mee. tja het is duurder dan een matatu, maar je betaald voor die luxe.
ps: watamu is echt een prachtige plek. niet overcrowded, maar genoeg leuke dingen te doen (in de omgeving). we zouden nog naar gedi,malindi,forest,maar uiteindelijk genoten van watamu en onze bungalow. mocht je een plekje zoeken; wij zaten in een bungalow van duitse mensen, met zwembad voor 38,- per nacht (voor 2pers). oceans sport lekker gegeten.aan het water en redelijk geprijsd, al was het niet echt voor lokalen. in het zuiden kan je bij een resort leren kite-surfen.de leraar was erg schappelijk met betalen,maar lessen is niet voordelig.

In november 2010 heb ik een persoonlijke Hiace Van besteld om me op te halen samen met 4 andere personen , van het vliegveld in Mombasa, om me naar Kilifi te brengen.

Zonder herrinnerings emails stonden ze ons netjes op te wachten en zijn we via een stop in Nakumat Nyali netjes thuis voor de deur afgeleverd voor …

4000 KSH.

terugbrengen naar het vliegveld voor dezelfde prijs.

Glory Carhire. Samiya. Telefoon 0722388729

keurig, zeker met 4 personen goed te doen. watamu ligt iets verder, dus ik denk dat onze prijzen een beetje hetzelfde waren.
het eerste bod van een taxichauffeur op het vliegveld in mombasa, was overigens 9750 shilling :slight_smile: