Hoi!
Mijn vriendin en ik willen graag in september naar Maleisië en Borneo. Nu horen we wisselende verhalen over het vervoer in beide landen. Heeft er iemand ervaring met het rijden in een gehuurde auto in Maleisie? En hoe beviel dit? Daarnaast ben ik natuurlijk ook erg benieuwd naar de ervaringen met reizen met het openbaar vervoer. Is dit ook haalbaar wanneer we 3 weken op vakantie gaan gezien alle reistijd?
En wat is de beste manier van reizen in Borneo?
Alvast bedankt voor jullie reactie!
Groetjes Miranda
Wij hebben vorig jaar in KL een week een auto gehuurd en een trip gemaakt door West Maleisië. Het links rijden went super snel en 't grote voordeel is dat je met deze manier van reizen overal heen kunt en kunt stoppen waar je wil!
Op Borneo (Sabah) hebben we zo wel met vliegtuig, bus, shared busje, auto en treintje gereisd
Sandakan naar Lahad Datu met bus, LD naar KK hebben we vliegtuig genomen en in KK ook een paar dagen een auto gehuurd. Mochten deze in Tenom laten staan en gingen verder met trein naar Beaufort. Vandaar met shared busje naar Kuala Penyu en later terug naar KK
En de combi van deze manier van reizen is ons prima bevallen!
Bedankt voor je antwoord! Wij hebben besloten in Maleisie zelf een auto te gaan huren, Borneo waarschijnlijk met openbaar vervoer. Nu kunnen we ons gaan richten op het lastigere gedeelte, reisschema maken. Er zijn zoveel leuke dingen…!