Vervoer Hanoi Hue?

Hoi,

Vandaag van onze reisorganisatie begrepen dat in de zomer het vliegveld van Hue gesloten is. Aangezien we in onze reis daar naar toe zouden vliegen vanaf Hanoi is er een klein probleem. Zij geven ons 2 opties; of met de nachttrein van Hanoi naar Hue of vliegen naar Danang en vanaf daar met privevervoer naar Hue. Zij rekenen voor dit vervoer 60 euro pp ( we zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen van 14) dus totaal 240’euro voor dit vervoer. Dit lijkt me rijkelijk veel!? Alternatiefbis dat we dit vervoer zelf regelen. Wie weet of dit lastig is en wat dan de kosten zouden zijn?

Bedankt alvast voor jullie reactie.

Hoi,
en waarom niet met de trein van Da Nang naar Hue = 2,5 u. trein en goedkoop (ong. € 11,0/pp).
groeten
Jef

1 like

Hallo Maddeleen,

Dat klopt, had dit geplaats bij "laatste Viet Nam nieuwtjes " op 1 november 2012.
Is je waarschijnlijk ontgaan, maar dat terzijde.

Ik vind de prijs van 60 euro pp veel en veel te veel, nooit op dit aanbod ingaan.
Voor dat geld kan je met de bus heel Viet Nam doorkruizen.

Vind het advies van Jef helemaal goed voor de reis van van Danang vliegveld naar Hue.
Je zou ook een bus kunnen pakken; prijs ongeveer vergelijkbaar.
Neem aub geen taxi op het vliegveld, anders dan Mai linh en ga door de tunnel.
Wil je toch dit vervoer geregeld hebben dan kijk even of je Hue hotel deze transfer ook aanbied.

Omdat je de route Danang naar Hue dan dus 2x moet afleggen, zou ik wanneer je ook naar Hoi An wilt gaan, de route Hue naar Hoi An via de Hai Van pas doen. zo heb je niet helemaal 2x hetzelfde traject.
Betekend dus de eerste transfer naar hue via de tunnelmet de trein, bus, taxi of via hotel.

In Hue zijn voldoende hotels en bureaus te vinden die dit via de pas doen en de prijs valt echt mee.
Zou wel even kijken naar de prijzen want die kunnen verschillen.

Met de easy Riders moet je denken aan 40 usd pp; ben je nog goedkoper uit samen met de transfer Danang-Hue + ER naar Hoi An dan het aanbod van je organisatie en dit is nog 1 van de duurdere opties.
Ik doe maar iets noemen wat ook zou kunnen.

gr.
Ton.

1 like