Verstandig tijdschema?

Hoi reizigers,

we zijn bezig met de laatste beslissingen in ons reisschema en willen even weten of volgende zaken verstandig zijn om te doen:

• Vlucht Nha Trang - > Danang
    aankomst in Danang 09u20

dan trein naar Hué
vertrek in Danang 11u51
aankomst Hué om 14u43

1/ Is dit te doen qua tijd? Ligt het treinstation ver van de luchthaven in Danang? Moet ik op voorhand een ticket kopen? Want we zijn er dan niet lang op voorhand natuurlijk…

Dan overnachting in Hué. Maar kunnen we zo laat in de namiddag nog wat gaan zien?

De volgende dag zouden we de trein terug nemen naar Danang.
Vertrek in Hué om 19u07.

Zouden jullie nog een dag extra nemen voor Hué? Want nu zijn we er maar anderhalve dag en bedenk dat dit misschien toch wat weinig is.

Alvast bedankt.

Hoi Kennel,

Ik denk dat je nog zeker wat kunt gaan zien als je laat in de middag aankomt in Hue. Je kunt dan nog een bezoek brengen aan het oude centrum van Hue, bijvoorbeeld. Een tour naar Vietnam’s DMZ - tours het handigst te boeken vanuit Hue - zouden jullie bijvoorbeeld de volgende dag kunnen doen (mochten jullie dat willen). Zelf vond ik de tour erg heftig en overweldigend. Je leert het verhaal van Vietnam tijdens de oorlog met de VS nog beter kennen.

Hoeveel dagen hebben jullie ook alweer in Vietnam? Afhankelijk daarvan zouden jullie nog een dag extra kunnen verblijven in Hue om er bijvoorbeeld te acclimatiseren en om nog mooie tempels te bekijken.

Wat betreft de afstand van het vliegveld in Danang en het treinstation in Danang hoop ik dat een medeforummer je kan helpen. Daar heb ik helaas (nog) geen antwoord op.

Groetjes, Anne

Hallo Kennel,

Om de trein te halen vanaf het vliegveld in Danang is geen enkel probleem.
Ligt op ongeveer 3/3.5 km van elkaar; dus goed te doen met een taxie, ergens tussen de 3 en 5 dollar hoogstens.

Je komt zoals je schreef rond 15;00 uur aan in Hue, dan naar het hotel en inchecken, wat opfrissen en zo is het al gauw 4 uur of later. Dan kun je eigenlijk niets meer bezichtigen omdat dit te laat is.
Voor de verboden stad moet je met een groepsreis al snel rekenen op 3/4uur en voor de diverse graftombes ook al gauw 2/3 uur en daar komt een lunch ook nog bovenop, wanneer je dit boekt in een dag excursie.

Ik ken je budget niet maar een taxi vanaf Danang airport naar Hue zijn ( in mijn optiek best betaalbaar = rond 50 tot 70 dollar )en dan ben je rond 12 uur in Hue en kun je de verboden stad gaan bezichtigen.
De dag erop een excursie boeken om via de rivier de tombes te bekijken of de DMZ zone.
En je trein naar Danang

Een andere optie.

Aankomst Danang en daar overnachten. Overdag de stad bezichtigen en het Cham museum ed. bekijken.
Meteen een dag excursie boeken voor de volgende dag naar Hue en dan weer volgens plan verder.

Waarschijnlijk zijn de eventuele meerkosten van deze laatste optie ( als die er al zijn ) veelal weg te schrijven tegenover de transfers. Aantal overnachtingen blijven gelijk en de transfer naar Hue zit in de excusie prijs ( dus geen getrein op en neer ).

Wil je wel naar Hue en 1 dag besteden aan de verboden stad en de tombes, zou ik ( zoals Anne-Jitske al schreef ) ook de dag erop de DMZ gaan bezichtigen; dus 2 overnachtingen in Hue.
Maar gezien je schema dat je hebt uitgedokkerd ( je weet wanneer je vanuit Hue wilt vertrekken ) is dit misschien niet realiseerbaar; is wel een aanrader overigens.

Nou Kennel succes ermee,

gr
Ton.

Hoi Ton en Anne-Jitske,

bedankt voor jullie reacties, misschien dat ik toch maar 2 overnachtingen doe ik Hue. Ik ga 1 nacht ergens anders vandaan halen en dit zullen nu 3 dagen Hoi An zijn in plaats van 4 dagen.

Bedankt!