Nachttrein Nha Trang > Da Nang/Hue

Hallo Ton,

Wij gaan in juli/aug met onze zoon van 14 op eigen gelegenheid naar Vietnam. We hebben ons schema inmiddels rond en in 1e instantie viel Hue daar buiten maar we hebben ons bedacht en willen daar tóch naartoe, al is het maar voor één dag. We wilden de nachttrein nemen van Nha Trang naar Da Nang en vandaar verder met de bus/taxi naar Hue. Maar nu zagen we dat dat laatste helemaal niet nodig is omdat die trein vanuit Da Nang gewoon doorrijdt naar Hue. Echter, daar doet 'ie zo te zien wel 4 uur over. Wat is nu wijsheid?

Groetjes, Nunzia

Hallo Nunzia,

Ik ken schema niet.
Maar wil je vanaf Hue door naar Hanoi, dan zou ik door treinen naar Hue en dan terug naar Hoi An met;

Dagtrein
ER
Bus door tunnel
Bus met 3 foto stops over de Hai Van Pas
prive aut met chauffeur over de Hai Van Pas

Dan vliegen van Danang op Hanoi.

Wil je dit niet, dan altijd stoppen in Danang en na bezoek aan Hoi An verder met de genoemde opties naar Hue en dan verder treinen/vliegen naar de volgende bestemming.

hoop dat ik je vraag goed begrepen heb?

gr.
Ton.

Hallo Ton

…niet helemaal (maar dat komt waarschijnlijk door mijn slechte uitleg). Nog een poging:
We zijn van plan om op zeker moment van Nha Trang met de nachttrein naar Hue te reizen, daar overdag naar de verboden stad te gaan, één overnachting te doen en dan de volgende dag naar Hoi An (en dan 4 dagen later via Da Nang weer vliegen naar Hanoi en naar huis). In 1e instantie dachten we uit te moeten stappen in Da Nang om vandaar een taxi of busje te nemen naar Hue maar later zagen we dus dat die nachttrein gewoon doorrijdt naar Hue (maar daar 4 uur over doet).
Wij dachten zelf dat een busje of taxi er minder lang over zou doen om van Da Nang in Hue te geraken…