Vervoer Haneda Tokyo

:cheer:Beste japanliefhebbers,

14 april vlieg ik met nog 27 medestudenten naar Tokyo, Haneda om precies te zijn. Vanuit daar moeten wij met z’n 28e naar Sakura Hostel - Asakusa. Omdat we met zn 28e zijn en verwachten dat het uberhaupt al overweldigend is, willen we eigenlijk dmv busjes o.i.d. naar het hostel worden gebracht. Via het hostel zijn we aan een vervoersbedrijfje gekomen, maar die zit hoogstwaarschijnlijk vol vanwege het drukke seizoen. Heeft hier iemand nog tips??

Groeten
Kelsey

Er zijn directe treinen naar Asakusa vanaf Haneda. Dat lijkt mij het gemakkelijkste en goedkoopste. De trein of metro nemen in Tokyo is niet veel moeilijker dan in Parijs of London naar mijn mening. Een kaartje is 600yen. Vanaf Asakusa zou je nog eventueel een taxi kunnen nemen.

Hoe laat komen jullie aan op Haneda?

Hoi

Bedankt voor je reactie! We komen om 5 uur aan op Haneda. Is dat dan wel handig qua spits én met 28 man??..

Ik hoop dat je me nog een beetje verder kan helpen!

Gr kelsey

Het hostel ligt best op een leuke plek in Tokio vlak bij de Senso-ji tempel.

Ook in de spits is het beter om de trein te nemen en dan de metro. Veel goedkoper en sneller. Een busje schiet zeker niet op in de spits in de stad! En e metro is meteen een veel leukere ervaring.

De metro zal wel druk zijn en jullie zullen moeten staan, maar dan leer je de Japanse mentaliteit meten kennen. Iedereen schikt een beetje in zodat je er bij kunt.

En wat zijn 28 personen in deze stad waar zich vele miljoenen mensen verplaatsen? Die kunnen er echt nog wel bij!

Dan kom je op zondag 15 april aan? Dat is een zondag, dus zul je geen last van de spits hebben, maar ook doordeweeks is dat nog te vroeg voor een drukke spits.

De eerste directe trein naar Asakusa vertrekt om 6:25 (43min reistijd). Dit is de Keikyu Airport Express die verder gaat als metro op de Toei Asakusa Line vanaf Sengakuji. Als eindstation heeft deze Inba Nihon Idai, maar het kan ook zijn dat als richting Oshiage wordt aangegeven.

Mocht je deze niet halen dan is de volgende directe trein om 7:05

HyperDia | Route Search in Japan. is een handige reisplanner voor Japan in het Engels.
Op de Haneda website kun je instructies vinden om kaartjes te kopen bij de automaten: http://www.haneda-tokyo-access.com/en/transport/international.html

Excuses, de volgende treinen komen ook langs Asakusa:

6:35 > Takasago
6:48 > Aoto
6:56 > Narita Airport

Voor de taxi is het handig als je een kaart uitprint van de website van de hostel.

Ik kwam net dit tegen: Haneda Airport Transfer | Charter Bus & Limousine Japan
Als je treinkosten + taxikosten opteld, zou dit wel eens goedkoper kunnen zijn.

Lieve mensen,

allemaal bedankt voor de tips! ik geloof dat we er op deze manier wel uitkomen!

Wij gaan 16 mei vanaf Narita naar Toyoko Inn Tokyo Nihonbashi Ningyocho, heeft iemand soms een idee hoe wij het beste vanaf het vliegveld naar het hotel kunnen komen? ik kom er niet helemaal uit.

Even in Hyperdia gekeken, je kan m.i. het makkelijkst/goedkoopst de Keisei Line i.c.m. de Toei Asakusa-metrolijn nemen naar Ningyocho. Je zal hoe dan ook een overstap hebben, afhankelijk van het tijdstip in Aota of in Oshiage. Kost in totaal 80-90 minuten en 1100 of 1280 yen.

Het kan eventueel ook ongeveer 20 minuten sneller, dan moet je de Keisei Skyliner naar Ueno nemen en daar overstappen op de Hibiya-metrolijn. Iets sneller dus, maar kost dan ook 2560 yen, en die overstap op Ueno is nog een behoorlijk eind lopen.

Mocht je een Japan Rail Pass hebben, dan zou je ook nog de JR Narita Express kunnen nemen, dan hoef je alleen voor het laatste stukje per metro te betalen (170 yen). In andere gevallen is dit een omslachtige (2 overstappen) en vooral dure optie.

1 like

Ik geloof dat sommige treinen wel stoppen bij Ningyocho, maar de informatie daarover is mij onduidelijk. Ik neem aan dat de medewerkers van Keisei op Narita het wel weten, dus op Narita nog even navragen of er directe treinen zijn, hoewel die minder frequent zullen zijn. De Keisei-line die doorgaat op de Asakusa-line is de goedkoopste manier.

Je kunt ook met de Limousine Bus zonder overstap naar T-CAT (Tokyo City Air Terminal) bij Suitengu, 2900yen. Vanaf T-CAT is het wel iets verder lopen dan vanaf Ningyocho.

Het hangt ook ervan af inderdaad of je een Japan Rail Pass hebt en hoeveel je wilt betalen en of je eventueel bereid bent een stukje met de taxi af te leggen.

Hartelijk dank voor de antwoorden, ik weet nog niet wanneer wij de Railpas in laten gaan, we komen op 16 mei in Tokyo aan, blijven daar nog 2 dagen, en gaan dan naar Iwata (mijn zoon loopt daar stage)voor 3 dagen en daarna nog 3 dagen Kyoto, we hebben een Railpas voor 1 week, maar met jullie tips kan ik wel wat.