Hallo,
ik had even een vraag over wat het beste te doen. Ik kom dinsdag 28 juli savonds om 21:30 aan op Haneda airport. Nu probeerde ik uit te zoeken hoe ik dan het beste naar mijn hotel kan gaan. Het is mijn eerste keer Japan en savonds laat ben ik na mijn vlucht ws niet meer optimaal in staat om met het ov naar mijn hotel te komen, dat zit vlakbij station Kamata. Ik kan alleen niet vinden wat een taxi zou kosten voor dat stuk… Een andere optie is mijn hotel omboeken naar een hotel dichterbij, dat een shuttle heeft (de evt taxikosten gaan dan op aan een wat duurder hotel met die service). Wie kan mij hier even verder mee helpen? Alvast bedankt!
mvg,
Lizzy
Afgaand op de route in Google Maps zou het per auto ongeveer 7,5 kilometer zijn, 1/3 van de treinroute. Met een taxi zal dit je 's avond zo’n 2000 tot 2500 yen kosten.
Qua OV hangt het er ook vanaf waar je hotel ligt. Hoewel Kamata vrij dicht kbij het vliegveld ligt heeft JR Kamata Station een tamelijk ongelukkige verbinding. Dan moet je een aardig stuk omreizen wat je al snel 3 kwartier kost, en sowieso heb je dan een overstap. Echter, zo’n 500 meter ten oosten van JR Kamata Station ligt ook Keikyukamata Station, welke met de Keikyu-lijn in slechts 5 minuten en voor 300 yen vanaf het vliegveld te bereiken is. Wellicht anders eerst de trein daarheen, en dan daar een taxi naar je hotel nemen?
De laatste treinen gaan overigens net na middernacht, dus dat zou sowieso geen probleem mogen zijn.
1 like
Bedankt Wizard!
Ik zit idd met die overstap, ik heb best reiservaring maar niet in Japan, dus ben bang dat ik loop te dwalen savonds. En wil natuurlijk graag snel naar mn hotel, niet vanwege de veiligheid oid maar gewoon na n lange reis. Goed om te weten van Keikyukamata station wel makkelijk te bereiken is, dat is idd de airport line zie ik! Al is 2500 yen ook niet onoverkomelijk, maar 300y plus n klein beetje voor de taxi beter
Mocht het heel laat worden kan dat altijd nog.