Vanuit Tokyo 1 dag Horoshima en vervoer van en naar luchthavens

Is het mogelijk vanuit Tokyo een bezoek aan Hiroshima te brengen in 1 dag ? . Zijn maar een paar dagen in Japan.
En de vervoersmogelijkheden van de luchthavens naar stad/hotel , ben geen jongere, kan niet ver lopen .
Aankomst op Haneda, vertrek vanaf Narita. Logeren in Shiba Park Hotel.

Mogelijk wellicht wel, maar voor een dagtrip is het wel pittig. Per trein is het zo’n vier uur enkele reis, met het vliegtuig ben je met transfers en wachttijden erbij minimaal evenveel tijd kwijt, maar ben je stukken minder flexibel maar mogelijk wel goedkoper uit. Maar stel dat je de vroegste trein heen pakt (6.00u), dan sta je om 10 uur 's ochtends in Hiroshima. De laatste trein waarmee je nog in Tokyo komt vertrekt om 20.01u, dan ben je om kwart voor twaalf weer terug. Dan zou je dus in theorie maximaal 10 uur in Hiroshima hebben.

Ik ben hierbij overigens uitgegaan van de snelste Nozomi-diensten, 19.080 yen oftewel zo’n 170 euro per enkele reis, en deze vallen niet onder de Japan Rail Pass. Met de Hikari die daar wel onder vallen (en zo 10.000 yen bespaart) lever je alweer ruim 2 uur in.

Komt nog bij dat Hiroshima echt een wandelstad is. Je kan de tram (of een taxi) nemen voor grotere afstanden, maar de meeste bezienswaardigheden liggen in een groot park. En dan maak je toch al snel wat kilometers…

Wat betreft het vervoer van en naar de vliegvelden in Tokyo: Je zit daar op zich vrij praktisch voor beide vliegvelden. Enkele honderden meters van Hamamatsucho, waar de Tokyo Monorail naar Haneda vertrekt. En ook nog steeds op taxi-afstand van Shinagawa, van waar je met de Narita Express een directe verbinding met Narita Airport hebt.

Ik zie echter op de site van het hotel staan dat ze “airport transportation” aanbieden, dat zou wellicht nog praktischer zijn.

Bedankt voor de duidelijke en snelle informatie.
Denk dat ik Hiroshima voor een volgende keer moet bewaren !
De hotelshuttle kost ruim € 200 voor 2 personen enkele reis, denk dat het met openbaar vervoer wel goedkoper is !

Voor Narita is er ook een direct busverbinding: https://www.limousinebus.co.jp/en/platform_searches/index/1/63