Vertrekbelasting Thailand

Ik zit nu in Thailand en heb nog een dag of 5 te gaan.
Vanmiddag vliegen we naar Bangkok voor de laatste dagen.

Nu heb ik een discussie met mijn reisgenootje over de vertrekbelasting op de luchthaven. Volgens haar is deze 700 Bath en moet deze ter plaatse contant voldaan worden.
Op de site van het Thais verkeersbureau staat echter dat de 700 Bath inbegrepen is in de ticketprijzen.

Wie weet hoe het zit? 't Zou toch zonde zijn als we speciaal geld apart houden dat we dan toch niet hoeven betalen, dan hadden we nog net dat ene shirt extra kunnen kopen >>>

Sinds een jaar of drie? is deze 700 Baht vertrekbelasting inbegrepen in de ticketprijzen.

Dus koop rustig dat T-shirt (wel duur voor 700 baht trouwens).

1 like

Haha, geen zorgen, een T-shirt van 700 Bath loop ik zeker wel voorbij.

Bedankt voor de info. Die 700 kunnen we mooi gebruiken om een taxi-chauffeur te betalen (ja, we zijn afgezet, wij betaalden 700, terwijl andere gasten in het hotel op 500 uitkwamen…).

Indien jullie nog tijd over hebben in Bangkok,dan kan je de river express boot nemen om van het ene punt van de Chaya Phraya naar het andere te varen(Nonthaburi)voor 14bath ben je wel een klein uurtje zoet!(het is maar een suggestie en het kost niet veel)
Ook nog ff zeggen dat je in Bangkok gratis busvervoer hebt(rode bussen met een blauwe sticker voor en achter op de ruit)
Met 2 personen zou ik zeggen neem de airportbus naar Survarnabhumi(2x150=300bath)taxi kost 350/400(tol) bespaar je uiteindelijk zo’n 100/150bath.

1 like

Klinkt goed. We hebben maandag nog ongeveer een hele dag over (vliegen pas om 23.59 uur). Mijn reisgenoot heeft geen zin meer om nog iets te ondernemen en wil lekker in het hotel blijven, maar ik heb nog wel interesse om nog wat dingen te zien.
Ik heb voor mezelf in ieder geval al Wat Prha Keo gepland staan op maandag (wil ze ook niet zien, ze heeft in Chiang Mai al genoeg tempels gezien vond ze… wel 3). Zo’n boot kan er nog prima bij in mijn opinie.

Misschien aan je vriend(in)voorstellen om samen naar de dierentuin tegaan? (Dusit Zoo)ben je ook een heel dag zoet mee!en je ontloopt de drukte in Bangkok!
Ben je al naar de “chatuchak market” geweest?

Nee, ik geloof dat zij haar oog op het zwembad van het hotel had laten vallen. Ik wil in ieder geval de tempel bij het Grand Palace zien en ik ben ook best geïnteresseerd in de River Express boten. Waar kan ik die ongeveer vinden (waar moet ik mijn tuktuk naar toesturen?).

Waar vertoef je momenteel in Bangkok?
Men kan de riverexpress boot in Banglamphu(halte phra Athit)nemen,deze pier ligt niet ver van het santichayprakarn park!

Op zo’n 500 meter van de Kao San Road (Lamphu Tree House)

ligt dat niet aan de Prachatipatai Road?( fort sumen rd)
ga richting Banglaphu,aan het fort sumen heb je een groot bolwerk van een oude fort,vlak aan de santichaiprakarn park,éénmaal daar aangekomen ga je links het park in bijna helemaal aan het water,dan ga je terug naar links en daar is de pier “phra Athit”

Ja, dat klopt, dat ligt aan de Prachatipatai Road.
Ik ga maandag echter eerst naar het koninklijk paleis (hoop er rond een uur of 8 te zijn, zodat het buiten nog een beetje aangenaam is). Daarna klinkt de boottocht prima.

Ik zoek de pier wel op op de kaart, moet lukken.
Bedankt voor de tip.

Nog één vraagje, dat uurtje dat ik dat zoet ben, is dat enkele reis of is het heen en terug een uurtje?

Enkele reis! je moet de riverboot nemen met de oranje vlag!ofwel kun je varen naar Tatorn of Nonthaburi(eindbestemmingen)richting tatorn vaar je voorbij de beroemde tempels wat prakew,wat aroun,alsook de halte chinatown.
Als je uitstap in Wat prakew kun je met de overzetboot Wat Aroun bezichtigen(ik dacht 4bath)
Vaar je richting Nonthaburi,dan kom je allerlei mooie tempels tegen,éénmaal aangekomen in Nonthaburi zijn er een paar tempels die je kunt bezichtigen alsook de plaatselijke markt.

Reis met China Airlines regelmatig naar Thailand en terug. Op de terugweg heb ik al een paar jaar geen vertrekbelasting meer hoeven te betalen,

groet,

Jan.