We vertrekken 15 mei richting San Francisco voor een rondreis door west amerika. Dit is onze eerste keer hier en we gaan alles zelf regelen. Gisteren zijn de tickets geboekt.
We willen graag de steden zien, maar ook de NP en ook aan het einde een aantal stranden. We willen eigenlijk alles. Ik wil wel een vakantie hebben en niet kapot thuiskomen.
Het moet een goede balans zijn. We wandelen in NL niet veel en ik vraag me ook af of een extra dag in Yosemite NP ook echt nodig is. Wat kan je daar precies doen?
Ik heb nu 2 routes op papier gezet, alleen vraag me af is dit wel een handige route is, ook omdat we soms in de ochtend heen rijden en dezelfde avond gaan we naar de volgende bestemming.
Daarnaast vraag ik me af of de afstanden te doen zijn om te rijden? En zien we nu alle highlights? Je kan zoveel doen en we willen misschien teveel.
Ik hoor graag alle advies
[TABLE=“width: 451”]
Voorstel 1
km
15-May
AMS-San Francisco
1
16-May
S.Francisco
2
17-May
> S.Francisco -Lake Tahoe
300
3
18-May
> Lake Tahoe-Yosemite (met de Tioga Pass )NP-Fresno
301// 151
4
19-May
> Fresno-Sequoia National Park naar Bakersfield
160 //186
5
20-May
> Bakersfield- Las Vegas
452
6
21-May
> Las Vegas
7
22-May
> Bryce Canyon-Kanab
127/427
8
23-May
> Kanab-Grand Canyon
419
9
24-May
> Grand Canyon-Laughlin
337
10
25-May
> Los Angeles
452
11
26-May
> Los Angeles
12
27-May
> Pismo Beach
284
13
28-May
> Monterey
238
14
29-May
> Monterey-S.Francisco
238
15
30-May
S.Francisco
193
16
31-May
> AMS back home
[/TABLE]
[TABLE=“width: 440”]
Voorstel 2
km
15-May
AMS-San Francisco
1
16-May
S.Francisco (de hele dag hier)
2
17-May
San Francisco - Yosemite NP met de Tioga Pass
3
18-May
Yosemite NP-Fresno
4
19-May
Kings Canyon- en Sequoia National Park naar Bakersfield
5
20-May
Death Valley - Las Vegas (rijden via death Valley)
Hi
Je route zal sterk afhankelijk zijn van het gegeven dat Tioga Pass nog dicht kan zijn. Het is geen zwaar sneeuwjaar en ze zijn begonnen met Tioga pass sneeuwvrij te maken maar je weet maar nooit of dat midden mei ook lukt.
Je hebt maar 16 dagen en dat is kort voor een dergelijke rondtrip. Ik zou plaatsen als Fresno, Lake Tahoe en Sequoia NP uit de route halen. Als Tioga Pass open is zou ik SF-Yosemite-Tioga Pass-Death Valley-Las vegas-Zion=Bryce- (Page)- Grand canyon-Los Angeles-Pismo Beach-Monterey-SF doen. In Pismo heb je aardige stranden. Beter dan bij Monterey maar het is maar de vraag of het wel strandweer is. DL ligt niet in LA maar in Anaheim dus als DL je hoofddoel is zou ik daar ook gaan overnachten. Houd er rekening mee dat je in het Memorial Day weekend langs de kust zit en dat is een drukke periode en veel hotels verlangen ten minste 2 overnachtingen.
Yeehaw
Alternatief is om van Yosemite naar het zuiden te rijden ten westn van de Sierra en dan via Bakersfield richting Death Valley. Ze zullen proberen Tioga pass open te krijgen op 24 mei. Dus te laat voor jullie maar blijf dit controleren. Wat hebben jullie aan de route aangepast?
Yeehaw
Zie hier onze route, je kan ongeveer zien hoelaat we waar zijn. Is het haalbaar…?? ik hoop het.
Hotels zijn ookal geboekt en ik heb dus een accomodatie geboekt in Lone Pine. Nu weet ik niet kan ik er wel naar toe rijden. Bakersfield is helemaal buiten de NP toch?? Verder heb ik ook je toevoegingen meegenomen in onze planning, zoals Anaheim
Ik kan de hotel nog wel omboeken, weet alleen niet of ik mijn kosten eruit kan halen.