Ik ga naar Australie: 10 mei vetrek ik en wat daar te doen, ik zie het wel! ik heb de tijd en een holiday visa.
Ik heb wat vragen voor als ik daar ben. Ik heb alles zelf geregeld (reis, visa enz., geen startpakket dus) dus er zullen vast dingen moeten gebeuren.
Reis:
China airlines: hebben jullie hier ervaringen mee? hoe is de stop op Taipei, ik lees dat ik hier de stad in kan met een bus, klopt dit nog?
Aankomst+eerste dagen
Visa, moet ik wat doen/regelen als ik het land inkom?
Bank: welk is goed/prettig en waarom?
Social securety number, hoe kan ik dit aanvragen?
Postadres: deze zal ik nodig hebben voor bovenstaande maar waar regel ik dit? Ik kom in Sydney aan en neem aan dat ik mijn post niet meer terug zie aangezien ik daar een week ongeveer ben. Word dit dan allemaal doorgestuurd naar waar ik op dat moment ben? en hoe werkt zoiets?
Hostel: welke is leuk om te starten in Sydney voor een paar dagen? Zijn excursies naar bijv. de blue mountains makkelijk zelf te regelen daar en hoeveel kost dit ongeveer?
Is het handig om alsnog een los startpakket te nemen alle kosten van excusie blue mountains en hostel hierbij in ogenschouw nemen.
Backpacken zelf:
heb ik nog kortingspassen nodig? ik zie diverse dingen staan met passen, bijv vip pas en yha pas. Welke is hadnig?
wooff, dat hier naanschaffen of kan ik daar(als ik dat besluit te doen) ook nog aanmelden?
Medicare is gewoon een ziektekostenverzekering, check je dekking van je Nederlandse als je voor 3 maand gaat: ik was gewoon voor alles gedekt, zolang ik bij doktersbezoeken maar even vantevoren belde (en ook toen ik dat een keer niet deed, heb ik alles vergoed gekregen). Je hoeft dus geen aparte af te sluiten.
Daarnaast heb je misschien al een reisverzekering afgesloten, die dekt vaak de aanvullende zaken: let wel goed op de maximale reisduur die je ondernemen mag (vaak 45 dagen, daar ga je met 3 maand ruim overheen en dan ben je niet meer gedekt) en check even welke activiteiten wel en niet gedekt zijn.