Ik vindt als je jezelf Turkije forum noemt dat daar dan zeker de taal ook bij hoort.
En aangezien het gros van de mensen die taal niet machtig is kom je al snel bij zoiets als een vertaal afdeling.
In de paar weken dat ik deze afdeling van WW intensiever volg is me toch opgevallen dat er een aantal leden op WW terecht kwamen en door de vertaal afdeling zijn blijven “hangen”.
Doel van een forum is om ze veel mogelijk leden te krijgen en die ook te behouden.
Afstoten van subforums is m.i dan niet een optie.
Regels stellen voor een forum, duidelijkheid scheppen wel .
nee
denk ook niet dat wij het moeten sluiten
er is blijkbaar toch behoefte aan en anders krijg je vertaalverzoeken bv in het reiscafe en daar horen ze gewoon niet
stel een paar regels op, maximaal zoveel woorden/ regels, post laten staan want het is een openbaar forum of idd quot het verzoek, met de vertaling erbij…
etc… het hoort er gewoon bij en idd, het trekt toch mensen aan etc…
Nee niet sluiten want er wordt bijna dagelijks een verzoek geplaatst. Dus is er behoefte aan.
Talia en Seni hebben het;laten we berichtjes aan hun over en gaan wij door met onderwerpen die we belangrijker vinden?
Waarom naar Taliha of Seni gaan als er hier ook de mogelijkheid is? Er zijn ook leden van ons forum die deze topic wel belangrijk vinden. Vind het zelf ook interessant, al gaat het dan meestal om een songtekst die voor me vertaald wordt.
Wel de regel maken dat een post niet verwijderd mag worden.
ja helemaal mee eens, gewoon laten bestaan, maar wat al eerder genoemd is…antwoorden via quote, zodat de tekst blijft bestaan. Dat valt namelijk het orginele bericht niet weg, mocht degene die het geplaatst heeft het willen verwijderen. Als je mensen naar de andere forums laat vertrekken voor een vertaling, dan is het heel goed mogelijk dat je ze dan kwijt raakt, ik denk niet dat, dat de bedoeling is.
Hans, waarom zou het niet thuis horen op jullie forum?? Jullie leden willen ook graag vertalingen, er zijn er vast genoeg met een Turkse liefde (of over andere zaken) die daarvan gebruik zouden willen maken.
Waarom ze naar andere fora sturen, terwijl ze bij jullie al lid zijn?
Op bv Taliha hebben ze hierover goede regels, mss moet je daar eens een kijkje nemen?
Het is geen regel dat je je eerst voorstelt. Maar al die uit de lucht gevallen vertalingen vind ik persoonlijk niks.
Kortom, volgens mij hoort zoiets op elk forum thuis, mits er natuurlijk mensen te vinden zijn die het graag doen