Verslag 3 weken oostelijk Zuid-Afrika Self drive

[ Bevat reclame/goede ervaringen]

We zijn net terug van een absoluut fantastische 3 weken in Zuid Afrika. “We” zijn een familie van man 48, vrouw 45, en 2 dochters van 15 en bijna 12.
Normaal gaan we kamperen of in privé huisjes in europa (Frankrijk, alpen, Scandinavië, Duitsland) Altijd met de auto op vakantie, met de kinderen nog nooit gevlogen.
Nadat we eerst via de geijkte reisbureau’s offertes hadden gevraagd, bleek al snel dat het niet ging werken. Ondanks de beloften dat alles kon, klopte er niets van op diverse fronten. We wilden niets speciaals, maar wat we wilden moest wel op onze manier. We wilden controle over het plan zeg maar.

Op dit forum heb ik Annemieke (Tatch 22) leren kennen, en haar aanbod om een reis voor ons te maken in overweging genomen. Laten we wel zijn, zomaar iemand van een willekeurig forum van alles voor je laten regelen… Even het gezonde verstand gebruiken. Uiteindelijk kwam het er op neer, dat wij zelf de vlucht en huurauto zouden regelen en zij de accommodaties. Inmiddels hadden we een goed gevoel bij deze deal en stel nou dat er toch iets niet zou kloppen, dan was het risico goed beheersbaar.

Dus Annemiek opdracht gegeven om voor ons aan de slag te gaan. Onze wensen waren op zich niet zo bijzonder:

• Trip tegen de klok in, dan gaan we naar het goed weer toe
  • Prettige accomodaties, geen bus toerisme, geen 5 sterren, mag best af en toe self- catering zijn.
  • Niet te veel lokaties, een beetje rust inbouwen.
  • Niet naar Kaapstad, we willen wat zien, geen race houden.

Grof plan:

• Vliegen op Joburg
  • Drakensbergen
  • St. Lucia (walvissen)
  • Hluhluwe park
  • Swaziland
  • KRUGER
  • Panorama route

Daar is een hele mooie reis uitgekomen, waarvan jullie onderstaand wat foto’s zien (uploaden hier gaat niet zo handig, dus mijn eigen verslag lezen is handiger; )) en het hele ter plekke geschreven verslag is op deze website te lezen:
http://www.hermanns.nl/Travels

Ah ik zie dat jullie de walvissen ook redelijk dichtbij hebben gezien. En dan al die andere dieren. Dan ga ik straks je reisverslag lezen/bekijken.

Ik ben nu de site even aan het verbouwen om hem beter leesbaar/op volgorde te zetten.
Dus het kan even wat chaotisch zijn ; )

Klopt ik moest eerst zoeken waar ik het verhaal begon. Ben helemaal terug gaan bladeren naar het begin. Mens wat hebben jullie al wat beleefd voordat jullie in Drakensbergen zijn beland. Pfff…

Geef maar een seintje als het verhaal er nu goed op staat, want je bent er nu mee bezig zie ik, want ik kan niet verder met lezen…

Ik heb de boel rigoureus verbouwd.
Je moet nog wel even naar beneden scrollen, maar dat is nu vrij simpel.
Vandaar kun je gewoon door de berichten navigeren.

Ik moet nog een aantal berichten even netjes opmaken, maar de eerste helft is klaar, en de rest kan in ieder geval gelezen worden.

Veel leesplezier!

Ziet er al een heel stuk overzichtelijker uit. Zelf zou ik het prettiger vinden als de eerste dag bovenaan begint en niet aan het eind… Maar als ik het goed begrijp ga je dat later nog doen. Ik ga morgen verder met lezen… altijd heerlijk die reisverslagen. Het maakt de voorpret alleen maar groter.