Verschrikkelijke hitte Aqaba ook in Egypte?

Vorig jaar ben ik in augustus naar Aqaba geweest. Het was echt verschrikkelijk warm. Op het strand lopen op je blote voeten was niet mogelijk. In de schaduw op een handdoek liggen was zelfs te warm. 's nachts lagen we in onze zwembroek buiten op een bank. Zelfs toen voelde je af en toe en zweetdruppeltje naar beneden stromen.

Een dag ervoor was ik nog in Eilat geweest. Een paar kilometer verderop. Het was daar ook warm, maar het was er wel prima uit te houden.

Iemand een verklaring?

En nog belangrijker: hoe zit het met de warmte in Hurghada en Sharm el- Sheikh in juli/augustus. Is het daar ook zo onbeschoft warm als in Aqaba of is het er wel te doen (net als Eilat dus)?

Hallo! Ik was in de maand augustus ook 1 dag in Aqaba en ja, het was er warm, maar dat is vrij logisch, want het is in het zuiden van het land en in die streken is het in de zomer nu warm of heel erg warm… Toch heb je, als je geluk hebt, af en toe wel een briesje omdat Aqaba aan het water ligt. Ik ben geen weerkundige, dus ik weet niet waarom het in Eilat anders aanvoelde.
In Aqaba gaan de meeste locals om 6u 's ochtends al naar het strand en tegen 9 of 10u weer weg, om 's avonds weer terug te komen. Overdag hebben ze siësta, een prima plan!