mijn partner en ik overwegen om begin september een nylcruise te maken en met mogelijk een verlenging in hurghada.
Echter enkele mensen hebben ons dit afgeraden omdat het in deze peridode veel te warm zou zijn.
zijn er mensen die ervaring heben met deze reis in september?
bvd groeten bart:vak02:
Hallo Bart,
In september kan het inderdaad nog behoorlijk warm zijn met temperaturen van boven de 40 graden. Tijdens een cruise is het wel enigszins verkoelend omdat je op de Nijl zit en als je de bezoeken aan de tempels en de tombes vroeg in de ochtend onderneemt dan is het best wel te doen. Een strandverlenging in Hurghada in september is goed te doen, het is daar altijd een paar graden koeler en je kunt het water in wanneer je wilt 
Ik wens je veel plezier met het uitkiezen van een reis.
Groet uit Luxor,
Miriam
:dag: bedankt voor de info miriam
groet Bart
juni, juli, augustus en september zijn doorgaans de warmste maanden in egypte (alle plaatsen). dit is dus ongeveer dezelfde periode als in nederland. als je al eens vaker in het buitenland bent geweest (griekenland,turkije,spanje,brazilie) dan wen je misschien iets sneller aan de warme temperaturen.
met dien verschil als je aan de zee zit het toch merkelijk koeler is dan in het binnenland, daar je daar wind hebt, de koele zeebries helpt veel ! In luxor of dieper in egypte zoals Aswan zijn hete broeikassen in de zomer, is wel te doen als je heel vroeg opstaat en dan je uitstappen maakt.
gr,
hapsetchut