Veiligheid en temperatuur in Egypte

Ik wil in juli op vakantie naar Egypte, Hurghada. Ook wil ik dan 1 a 2 dagen naar Cairo. Is het in juli TE warm, of zeggen jullie van… tja het moet kunnen. En hoe zit het met de veiligheid in Egypte… met name de aanslag toen in 1997…

Hey

Het is natuurlijk te zien hoe goed je tegen de warmte kan. Ik ben al eens in september geweest en da was toen goed te doen. Tijdens de dag is er een briesje en zelfs 's avonds heb je nog geen pull nodig (maar neem wel 1 mee voor de zekerheid)
Ik moet zeggen ik kan veel beter tegen warmte als tegen de koude.

Ivm veiligheid overal kan iets gebeuren denk maar aan Engeland Spanje. Maar je moet u geen zorgen nemen ben 2 keer op dag uitstap geweest naar Luxor en dat is in convooi onder politiebegeleiding. In de terugtocht doen sommige buschauffeurs de lichten in de bus uit en dit allemaal om veiligheidsredenen. Ze willen dit daar geen 2de keer meemaken en zorgen dan ook da de toeristen hun veilig voelen

xxx

helemaal geweldig egypte, excursies zijn heel goed te boeken vanuit de hotels. je rijdt indererdaad veel in een convooi en overal zie je mannen met een mitrailleur? staan, op elke straathoek, op het vliegveld, overal. ik moest me er veiliger door voelen maar ik vond het ook wel weer iets bedreigends hebben. Je went er wel aan. wij zijn ook in juli geweest , was er erg heet, maar de bussen hebben airco, als je je gemak houdt, en veel drinkt valt het wel mee.

wij hadden in hurghada ons hotel en zijn ook voor 2 dagen naar cairo geweest, zeker de moeite waard, maar ontzettend afzien. we zijn de heenweg in kleine busjes gegaan.en met de lijndienst terug.( een belevenis op zich tussen de lokale bevolking, met hun geurtjes , eten en muziek ) het is een lange zware rit, maar cairo is zeker de moeite. persoonlijk heb ik meer met luxor. maar egypte is super. misschien wel een aanrader om de cijfers in het arabisch te leren, want op straat proberen ze je veel op te lichten , maar als je de cijfers kent kan je de prijs gewoon zelf lezen en heb je ze zelf tuk. ( of ze moeten slim zeggen dat het het artikelnummer is dat er op staat, wat ons overkwam.lachen hoor hoe inventief ze kunnen zijn )

zou wel even gaan duiken of snorkrlen als je de kans hebt. was voor mij de eerst keer daar en toch ook een hoogtepunt van de vakantie

Temperatuur is best te doen, het is een compleet andere hitte dan hier. Het is daar namelijk erg droog, maar als je voldoende vocht blijft nemen heb je nergens last van. Ik ben in augustus geweest en toen was het 50 graden. Je past je vanzelf aan, alles op rustig tempo doen. Qua veiligheid is het wel goed daar. Er lopen overal politie agenten rond die je gevoel van veiligheid vergroten. Toen ik eens ging pinnen en er een groepje mensen in de buurt stond, kwamen er agenten vlakbij ons staan. Ze zijn erg beschermend tegenover toeristen aangezien deze het welvaart van het land vergroten. Waar ik me eerder zorgen over zou maken is het feit dat ze je overal proberen te naaien en echt overal geld voor vragen. Dit is echter niet verplicht, dus gewoon niet doen, ze zijn best volhardend maar doen ook niks als je echt niks geeft.